Amsterdam 5-9 oktober 2007 [Part 2/4]

(Samma sak här, en del bilder är Lina & Johannas. Det är inte bara de bilder som är märkta med bloggnamnet som är mina, jag orkade bara inte märka allihopa. Förstår inte varför jag började överhuvudtaget.)

6 oktober..


Gud vad jag saknar det här..


Vid lunchtid åkte vi till arenan för att börja köa


Det hade kommit lite mer folk men tjejerna hade hållt platserna åt oss.


Demi <3 (Under guldfilten i mörkt hår)


Lina och Johanna <3


(Inte min bild. Kanske Demis, minns inte.) Tim, Christel <3 och Kai

Vi hade kul. Vi lärde dem svenska ord (börjar bli en vana nu haha) och de tyckte ordet "blåbärspaj" var så jätteroligt eftersom en del av det betyder "spy" på tyska (uttalet är lika, inte stavningen tror jag). Och det var så roligt att höra Arianes berättelser om när Tom vinkade genom skyltfönstret, biljakten i Hamburg, utskällningen av Saki, och allt vad det var...


Johanna började frysa. Tess, Demi, Linda & andra fans i bakgrunden.

Det blev snack om att vi skulle få sova i parkeringshuset ("spring niiicht" haha) men så blev det aldrig.



Vi underhöll oss med Schrei-dvd:n på natten.


Ni ser foliefilten längst till vänster på bilden? Där under ligger jag. Haha!
Lina & Johanna spenderade sen natted med Demi, Tim och Kai medans jag sov..


7 oktober..


Jag har aldrig frysit så mycket som jag gjorde när jag vaknade. Mitt ansikte var som en boll dessutom! Vi tog bussen till vårat hotell för att äta frukost och sen var det bara att åka tillbaka för att fortsätta köa. Men vad händer? Jo, vi hoppar på fel buss. Som går åt helt andra hållet! Det tog sin tid innan det kom en buss som skulle ditåt men till slut kom vi fram till arenan i alla fall. :)

Den kvällen kom staketen så alla flyttade sig mot dörrarna. Jag & Vivian gick in till bion (som satt ihop med arenan & som förövrigt hade den bredaste, största, coolaste trappan jag sett! Den var i regnbågens alla färger och nästan läskigt brant) & hade extremt kul åt att jag råkade gå fel när jag skulle ut. Gick in på herrarnas istället för ut till henne.. Ni skulle sett hennes min när jag gick förbi.. HAHAHA! Oslagbar!

Vi satt längst fram vid dörrarna. Just här borde vi ha varit på flygplatsen istället. Ni anar inte hur mycket jag (fortfarande) ångrar det. Hade vi bara åkt dit så hade vi haft kort tillsammans med killarna nu, det fick alla som var där. Ganske surt.


Frammåt midnatt så var vakterna snälla och släppte in oss i arenan! Vi skulle få vara där tills 06.30. 6½ timmar i värmen, det var heaven för oss just då. Haha..


Här inne träffade vi underbara Lizett (som jag nu tyvärr inte hört av sedan Essen) och även massa andra trevliga människor.


Vivian! <3


Man fick röka där inne. (y) Förresten så HATAR jag den här bilden (jag ser hemskt stor ut) men jag måste bara ha med den, det blir inte samma sak utan en bild på glasdörrarna.. Gud vad jag inte minns när vi sprang igenom där sen. Haha.!

Ett annat trevligt fan jag träffade var Onwana, hon med svart linne. Träffade henne igen i Nijmegen i år. :) Och tjejen längst bak, med vit/svart t-shirt var också jättetrevlig! :) Hon var med på holländsk tv förut, då en vj kom hem till henne och bad henne styla honom som Bill och sen fick hon Meet&Greet. (Jag älskar att se hennes reaktion i videon när han säger att hon ska få det.) Hennes mamma blev min extramamma under natten, hon var helt underbar, men orolig att jag skulle svimma. Jag kände mig så sjukt nervös och slutade inte skaka..

Det blev inte många timmars sömn den natten. En av anledningarna var en totalidiot till tjej som inte kunde sluta skrika. Jag ville verkligen strypa henne. Klockan 06.30 var det dags att gå ut i kylan igen och nu hade det kommit kanske 20-30 fans som suttit ute i kylan i flera timmar och inte fått komma in. Vakterna vägrade släppa in dem.

Eftersom inlägget blev så långt så fortsätter jag med konsertdagen och konsertbilder i ett nytt inlägg. :) Kommentera gärna det här, ni som läst det.
Det skulle uppskattas! :*

Kommentarer
Postat av: Johanna Samuelson Brahm

Ida äppelpaj var det väl?:O Och det lät som häst bajs på tyska det var nått me bajs iaf..

2008-10-22 @ 00:25:14
Postat av: Ida

Svar till Johanna: Dem pratade om båda. Äppelpaj förknippade dem med häst och bajs, men blåbärspaj var spyan. :)

2008-10-22 @ 00:48:11
URL: http://iiea.blogg.se/
Postat av: Lina

hahahahahah oj oj oj vilka minnen :'D Tim på natten MOHAHAHHA

2008-10-22 @ 01:31:19
URL: http://myspace.com/linaandersson_
Postat av: Ida

Lina: Hehe ;D

2008-10-22 @ 12:32:01
URL: http://iiea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0