Amsterdam 5-9 oktober 2007 [Part 1/4]

Anledningen till denna resa:

Några av bilderna är Lina och Johannas.



Den 4 oktober kom Johanna hem till oss och kvällen gick åt att packa och peppa varandra inför morgondagen. Jonna (min kusin) kom hem till oss och höll oss sällskap. Jag och Lina hade pratat, några dagar tidigare, om att "snart kommer vi sitta på trappan (utomhus) och kunna säga "imorgon åker vi".." Den kvällen hade nu kommit och vi satt ute på trappan och fantiserade om hur våran första TH-konsert skulle bli. När man tänker tillbaka så här så inser man att vi verkligen inte hade en aning om vad som väntade oss. Att de kommande fyra dagarna skulle bli de bästa i våra liv..

 
      Bild 1: Lina & Johanna i Västerås.   Bild 2: Våran "lilla" konsert-flagga. :P



5 oktober
Planet skulle gå kl 12.10 från Arlanda så när vi kom dit så tog vi en fika. Nervösa - men superglada! Förresten, var det inte på den här resan som alla 3 satt och grät när vi skulle lyfta? Haha! SÅ flygrädda!





Lugnade nerverna i rökrummet


Gud var trött jag såg ut. Men inte undra på.



Framme! :D
På Schiphol (som vi på något sätt fick till "shithole") hade vi problem att förstå oss på biljettautomaten, men som tur var så fanns det snälla människor bakom oss i kön som hjälpte oss. :) Vi tog tåget från Schiphol in till själva staden. Därifrån tog vi en taxi till vårat hotell och det första vi ser när vi börjat åka: Coffee shop! Haha! Inte en chans att jag skulle gått in där men det var "kul" att se på avstånd. Taxiresan var rolig, vi satt och hade kul åt chauffören inte förstod ett dugg av vad vi sa. Billigt nöje, ni vet.


Vårat rum var litet & mysigt. Vi packade iordning väskorna & tog bussen till arenan på en gång, i tron om att det redan skulle vara fritt med fans på plats..


..Men när vi kom fram var det helt tomt! Efter en stund mötte vi Judy, Anna & Melanie (från Tyskland) som var de enda fansen före oss. De skrev upp oss på listan och jag blev nummer 5 - av 5000! Inte illa det! :D Dem var (är) supertrevliga. Vi spelade in en kort film till Tom (en av TH's vakter) av "säkerhetsskäl" och gick sedan tillsammans & åt på Burger King som låg precis brevid arenan pratade om konserter, Ann-Katrin (haha) och allt möjligt. Sedan träffade vi Katrin & co. och gick runt på MediaMarkt (som låg precis framför arenan) tillsammans och efter det bytte alla msn och nummer, och bestämde att vi skulle träffas dagen efter. Vi åkte sedan tillbaka till vårat hotell. Vi hade nu alltså en ledig fredag-kväll i Amsterdam framför oss... Vad skulle vi göra?
Kolla in nattklubbarna såklart!


Katrin, Melanie, jag, Anna, Judy och.. nån till, utanför HMH!


Lina, Judy, Anna, Katrin, Melanie & Johanna


Vi åkte tillbaka till Gaasperplas (där hotellet låg), fick beskrivning hur man kom in till nattklubbarna av receptionisten som var hur skön som helst och förfestade sen lite på hotellrummet innan det var dags att ta metron. Gud, den hade jag nästan glömt. Hur kan man finna ett sånt nöje i att åka metro i Holland? I alla fall.. När vi kom fram till själva stället där det låg massa nattklubbar och småbarer så satte vi oss på en mindre bar och beställde in öl. Det var jättemysigt!


"Two till!"
HAHAHA! Kvällens roligaste var när Johanna råkade beställa på svengelska.. Vi kunde inte andas för att vi skrattade så mycket. Bilden är från baren vi satt på. Den var utomhus & en snubbe sprang runt & fotade folk för en mindre summa.
Vi velade lite fram & tillbaka om vi skulle åka tillbaka till hotellet eller gå in på någon nattklubb (allvarligt, varför tvekade vi ens?) och till slut blev det att vi gick in på ett ställe. Vi dansade och hade så jääävla roligt! Lina fick t.o.m. fans, haha! De härmade varenda danssteg hon gjorde. Jag fick inga fans men istället var det en kille på typ 1.10 i toppluva som kom fram till mig bad att få ta med mig på en dejt. Haha!

"I eat cocain like bread!"
Det blir sjukt mycket text om jag skriver ner allt so I'll make it short. Kvällen slutade inte precis som vi ville. Medans vi väntade på nattbussen kom det fram ett gäng mörka, påtända, extremt otrevliga killar, började tjafsa, skrika, folk grät och de vägrade låta oss vara. Riktiga idioter. Vi klarade oss i alla fall utan att få någonting stulet och utan skador.

Även fast det slutade som det gjorde så hade jag en underbar kväll/natt. Jag minns ärligt talat inte hur vi kom till hotellet den kvällen men på något sätt kom vi dit i alla fall. Det var dags att sova, imorgon var det hotellfrukost och köande som väntade!


Kommentarer
Postat av: Johanna Samuelson Brahm

Bild 1: Lina & Johanna i Västerås.



Fy fan vad äcklig jag ärpå den bilden...ser ut som världens groda me gäddhäng och världens tunnaste hår:O ÖÖÖk!

2008-10-21 @ 20:24:52
Postat av: Johanna Samuelson Brahm

Men förövrigt var allt underbart:*<333

2008-10-21 @ 20:26:10
Postat av: Ida

Hahahah "ööök" <3 Jag tycker att du är jättesöt där :*

2008-10-21 @ 21:49:27
URL: http://iiea.blogg.se/
Postat av: Elviraa

Asso man blir så jäävla sugen på att gå på konsert igeen:(!

2008-10-22 @ 16:13:07
URL: http://e

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0