MTV Europe Music Awards 2008

Strax innan kl 18:00 var vi färdigfixade och promenerade till Echo Arena. Insläppet började klockan 18:00 men vi ville inte stå utanför och köa så vi gick dit när vi var klara och rätt in istället. Mina pumps var för stora (hur kunde jag inte ha märkt det tidigare?) så jag blev tvungen att byta om till platta (well, inte helt platta, men det var bara taxklack) eftersom vi var tvugna att gå runt hela stället bara för att komma dit insläppet var. Hade med mig de platta för att ha under showen, jobbigt att stå helt still i timmar med högklackat. När vi gått igenom kontrollerna så blev vi stannade och frågade om vi ville tävla om en laptop.. Whatever, det såg kul ut med bilen i alla fall! Så de tog en bild på oss, fyllde i personlig info och när han sen skulle filma oss när vi gick längs den röda mattan in i bilen där vi skulle sitta, så går Tillan iväg före mig och fotografen fattade inte att jag också skulle med, så Tillan struttar nedför mattan och kameramannen hack i häl och när hon satt sig i bilen så satte han sig på huk och fortsatte filma. Jag, som stod där bakom honom (haha! så misslyckat), knackade på hans axel.. "Excuse me.. I'm going with her! INSIDE." Och han bara "Oh! Sorry!" Haha!  Den lilla, prickiga bilen stod parkerad brevid "EMA-bollen" (ni kanske har sett den på bilder, med massa lysrör på? Glömde ta kort på den..) och väl inne i bilen så satte vi oss och fick instruktioner om vad vi skulle göra. Det var enkelt - titta in i kameran rätt på, prata in ett meddelande om precis vad du vill under 30 sekunder och den som gjorde det bäst vann en laptop. Vi började prata om att presentera oss och prata om vad vi såg fram emot att se på EMA och nämnde såklart att Tokio Hotel är bäst och att vi kom från Sverige (reklam, hell yeah). Jag avslutade med "and now we're gonna go inside and rock the EMAs! Wohoo!".. Det där "wohoo" kunde jag ju ha skippat, haha! Alla auditions visades i alla fall på MTV den 7:e.

När vi kom in i arenan blev jag ganska chockad över hur litet det var. Det såg inte mycket större ut än Hovet. Det kom mer och mer folk hela tiden, men inte alls så mycket som jag hade föreställt mig. Vi stod först vända mot scenen och såg sen att det var helt tomt nedanför där man delade ut priser, så vi gick dit och ställde oss. Jag förstår inte varför ingen tänkte på att ställa sig där först, det var bara några tyska TH-fans som satt vid staketet bakom oss. Under själva showen var det säkert 1 persons mellanrum mellan de som stod där vi stod och inge tryck alls. Jag blev förvånad, men det var självklart positivt. När vi stod och väntade på att det skulle börja så fick jag mess av Zara om att Kaulitzarna var på röda mattan. Wiii, jag ville självklart se det och plötsligt pekar Tillan uppåt och jag får syn på en stor bildskärm som visar allt från röda mattan. Och efter bara en liten stund började killarna prata med Perez. Det var tydligen ljud på också men jag hörde lika lite som under Bills tacktal - inget alls. Jag råkade paja mina strumpbyxor innan showen ens hade börjat, haha lyckat, Ida. VIP-tjejerna tog plats i trappan brevid oss och sen var det showtime! Det var kul, men satan vad ont i ryggen jag fick av att stå upp hela kvällen. Måste bara nämna att världens coolaste gaykille stod brevid och skrek nästan mer än oss när de visade Tokio Hotel bland de nominerade. Haha! Jag tycker att Pinks uppträdande var bäst på hela kvällen, Beyonce var också grym. Hennes röst var helt otrolig live. Jag filmade lite av hennes uppträdande och nästan hela Pinks. Lägger in videorna här så fort jag laddat upp dem på youtube. När TH vann så hoppade jag upp & ner som en galning och skrek som bara den, haha, jag höll på att trampa sönder väskan som stod mellan mina fötter. Jag hade tyvärr fel inställningar på kameran så bilderna på TH blev antingen mörka eller suddiga så till slut bestämde jag mig för att filma istället. Jag kommer nog inte att lägga ut filmen på youtube men jag ska printa några bilder från videon och lägga upp dem här. En av mina vanliga bilder på dem kan ni se längre ner här. Dock blev jag tvungen att ljusa upp den, så kvalitén är inte den bästa. Vad chockade vi blev när Paul McCartney klev ut på scenen - för tidigt. Haha! Men det visades tydligen ett bildspel på honom i tv:n då, så jag tror inte ni som såg det på tv såg det. Men sen kom han ut - vid rätt tillfälle denna gång - och vinkade bl.a. ner till oss. Filmade honom lite efter det och ville av någon anledning ha med mig och Tillan på samma film så jag vände kameran, men hade den så nära så det då bara var Tillans ögon som syndes. Haha! Men roligt hade vi i alla fall!







Katy Perry


Sugarbabes


Pink


Beyonce


Tokio Hotel


Snygga Travis McCoy (Gym Class Heroes) & Solange Knowles


Kanye West


Kanye West & Estelle


Grace Jones


Katy Perry


Katy Perry & Perez Hilton


Leona Lewis


Kanye West


Kid Rock
Där ser man också den blonda dansaren vi pratade med kvällen innan.


Paul McCartney & Bono


Paul McCartney


Tiziano Ferro & Lauri (The Rasmus)

 
I slutet på showen, under Katy Perrys uppträdande. Ljudet på min kamera är jättedåligt efter allt vatten den fått på sig under TH-konserter m.m. och jag filmar inte Katy så mycket.. Mest arenan. Och mig & Tillan två gånger! :) Haha, kolla gärna ändå!


Efter showen så kollade vi på varandra som frågetecken.. "Skulle inte TH dela ut ett pris?", "Vem vann Best Act Ever?" Vad hände med priset egentligen? (Det som de skulle dela ut) Någon som vet? Och jag förstår inte hur det där med fusket kunde hända.. Och ännu värre - hur de kan tillåta det att gälla. (Men den diskussionentar vi nån annan gång!) Båda två hade ont i ryggen och ville bara ut därifrån, så vi skyndade oss ut genom folkmassan och satte oss ner för att vila ett tag innan vi gick tillbaka till vårat hotell för att fräscha upp oss lite och sedan ta en taxi till efterfesterna på Victoria Street, där vi planerade att festa resten av kvällen/natten. Mer om det och allt som hände under kvällen i nästa inlägg! :)


Kommentarer
Postat av: Tillan

<3 Saknar!!

2008-11-12 @ 11:46:58
URL: http://tillantillan.blogg.se/
Postat av: veronica

jätteroligt att läsa om ema och allt :'D

2008-11-12 @ 19:53:22
URL: http://outofview.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0