Liverpool 5-7 november. Day 1

(Några av bilderna från Liverpool är Tillans, Sabinas & Annas.)

5 november, onsdag
Vid 2-tiden fick jag och Tillan skjuts till Skavsta där vi mötte Anna och Sabina - två tjejer som fick köpa Tillans syrras biljetter (yes, hon vann också. Två stycken i samma hus, haha, helt sjukt). Lina följde med oss till flygplatsen och det blev många långa kramar innan vi skulle åka, det var tråkigt att lämna henne i Sverige.Vårat flyg gick 17:55 - och kl 19:15 var vi framme i Liverpool. Bland det första jag såg när vi kom fram var en kille som såg ut som en typisk hooligan från GSH-filmen, haha - "I'm in England"!  När taxin stannade utanför hotellet så sprang vi allihop till baksidan (de som stod vid entrén kunde knappast ha kollat mer konstigt på oss) och ser Echo Arena på andra sidan vattnet. Underbart!

Jag och Tillan hade planer på att gå ut och festa så vi fixade oss lite och promenerade sedan till arenan för att kolla in den. Vid ingången för lastbilar m.m. så möts vi av ca 30 (vadå 20, Tillan?) killar/män som alla vänder sig om när vi går förbi, busvisslar och ropar som galningar. "Ge mig två minuter så komer jag med dig!" Haha. När vi kollat in arenan så möter vi en snubbe som jobbade för Il Divo förra året. "Men.. men.. Il divo.."  var allt jag fick ur mig när han gick förbi, så jag sprang ifatt honom och han var hur trevlig som helst. Stod och pratade ett tag och sen tipsade han oss om att gå till en ingång där alla som hade rehersals inne i arenan skulle komma ut. Bl.a. Kanye West. Vi skulle ändå åt det hållet så vi gick förbi och där utanför satt det några tjejer som vi misstog för fans..

- Excuse me.. Who are you waiting for?
- No one, we've just finished our rehersal
- Oh!.. Are you performing?
- No, we're dancers
- Ahaa.. To who?
- Pink, Kid Rock and Katy perry
Dem var jättetrevliga och vi såg den blonda sen igen på EMA, under Kid Rock's framträdande.

Vi gick vidare och spanade in lite hotell och när vi gick mot entrén på ett av hotellen, förbi ett restaurangfönster så kollade jag in (restaurangen var på samma marknivå som marken utanför, med fönster från golv till tak) och tyckte att jag kände igen personen som satt snett in i restaurangen. "Tillan.. Jag tror att Georg sitter där inne.. (fortsatte gå) ..Gud vad det såg ut som Georg."
Tillan trodde inte alls på mig eftersom jag är ganska bra på att hitta look-alikes till TH och deras crew, haha.. så vi gick och pratade med två i personalen som stod ute och rökte och när vi diskuterat hotell med dem en liten stund så gick vi runt hörnet, tillbaka där vi kom ifrån och när vi gick förbi fönstet igen så passade jag på att kolla in igen.. "Jo, det är Georg. Och där är Tom. Och Gustav. Okej Tillan, hela TH sitter där inne. Fortsätt gå!". Strax efter jag sagt det, upptäckte vi att det fanns bord (till uteservering?) precis utanför restaurangfönsterna, Tillan satte sig och jag ställde mig framför henne. Så spenderade vi kommande timme där utanför. Det var kallt, men att se världens vackraste människa så länge höll mig varm. Och så att ingen missförsår.. Vi stod självklart inte och råglodde in. Vi pratade med varandra hela tiden och kollade in då och då för att inte störa resten av allt folk som satt i restaurangen. Det satt dock ingen i vägen för TH, så vi såg deras bord och killarna själva hur bra som helst, bara några meter ifrån.

Tillan: "Var fan tog Gustav vägen? Han försvann?"
Jag:  "Han är kvar, han sitter med huvudet ner i bordet."  (Haha)

Under tiden vi stod där så kom två tjejer ut (ur dörren från restaurangen där man kunde gå ut för att röka) och stod och snackade med oss ett tag om allt möjligt. Haha, så roligt när vi snackade om EMA och vilka artister som skulle vara där..
- "Pink.. Beyonce.. Tokio Hotel.."
- Tokio Hotel? Who are they?
- Oh, I don't know..
- Is it like a boyband?
- Yeah I think so.. (HAHA)
- Are they from England, or..?
- No, I don't know.. I think maybe Japan..

Haha, jag var tvungen att hålla mig för skratt. Killarna satt snett bakom deras ryggar och de verkade inte ha en aning om att dem var där. De var äldre än oss och såg inte ut att bry sig ett skvatt om dem eller deras musik heller, så..... I alla fall så reste Georg sig upp när vi stod där och började gå mot fönstret där vi stod (mitt hjärta började dunka i 150, jag lovar haha) och så säger Tillan "Nu kommer Georg.." i vanlig samtalston och jag trodde för en sekund att han skulle gå ut där vi stod, för att röka, men såg sen att borden var så pass nära varandra i början av restaurangen att det inte fanns någon annan väg att gå förutom den precis förbi fönstret. Lucky us, haha. En tysk snubbe (vet att jag känner igen honom från någonting men kan inte komma på vad) tog Georgs plats och efter en stund gick även Gustav iväg, men kom tillbaka efter ett litet tag. Gustav var så himla söt i sina brillor och jag kunde inte låta bli att råspana in rumpan när han gick förbi (förlåt Rebecka, haha). Strax efter han hade kommit tillbaka så fick vi ett mess av Anna som skrev att dem satt inne i baren brevid Neverstore, Gustav gick precis förbi och Tom satt och kollade...

"Vi ska in!"

Personalen på hotellet var jättetrevlig även fast vi inte bodde där (alla tre dagar vi var där) så vi gick in i baren till Anna och Sabina. På andra sidan baren, närmare TH, satt de två tjejerna vi pratat med utanför så vi gick dit och satte oss ett tag. Om ni inte hört mig säga det förut så ska jag passa på att säga att Tom verkligen är den vackraste människan jag någonsin sett och det slår mig på nytt varje gång jag ser honom irl. Hur som helst så beställde vi in vin och satt där med de två tjejerna. Vi märkte att det var ett bord ledigt precis brevid TH's, så om vi beställde mat kunde vi sätta oss där, så vi gick till bordsbeställningen, men attans.. Det var för sent för att beställa mat (klockan var 00:30), så vi satt kvar där vi satt istället, som i och för sig bara var några bord bort från TH och bara njöt av deras närvaro. När det var dags för killarna att gå upp på deras rum så passerade de oss och Bill måste allvarligt ha behövt gå på toa eller något för han gick stelt som ett kylskåp och höll sig för rumpan. Haha! Visst ja, Tillan, minns du att vi pratade om att vi skulle be Tobi gå fram till Bill och ta fram håret som han satt bakom ögonen? Hahaha..

När TH gått upp på rummen så gick vi och satte oss vid Anna och Sabina och satte oss sedan vid Neverstore. Vin, öl och snack blev det. Trevliga killar det där. Eller ja, en av dem sa inte så mycket. Mitt i allt hör jag Tillan börja prata om bullar med en av killarna (HAHA) och jag tänkte verkligen "Säg inte att hon sitter och berättar om hur hon sålde bullar för att ha råd att åka och se Westlife när hon var liten!", men tamme fan. Haha! Rule number one borde ju vara att aldrig prata om saker man inte vet något om, vilket var precis det Tillan - som aldrig hört deras musik - gjorde när hon började prata med Jakob om att deras musik var bra. Strax efter 02:30 sa vi hej då till killarna (vilket var 2,5 timme längre än man fick vara på hotellet om man inte bodde där, men eftersom vi satt med dem så var det tydligen okej) och då var mitt partyhumör på topp! Jag & Tillan följde Anna och Sabina en bit och tog sedan en taxi till Concert Square där nattklubbarna var öppna till 6 på morgonen - ready to party! Vi var på 3 olika klubbar och blev bjudna på rubbet. Tillan hittade nämligen någon irländare som tydligen var såå snäll, som hon vägrade lämna under kvällen, så jag fick vara social med hans kompis. Han var snäll, men det var nog också allt. Haha..

Förresten så blev jag helt speachless över alla tjejers skor. Allvarligt, jag har aldrig sett så många snygga skor ute på en kväll. Jag såg inte en enda tjej som inte hade 13 cm klackar och sprang omkring som att de var födda med dem på. Förutom mig och Tillan. Haha! Båda hade höga klackar, men inte så där höga och inte heller så där snygga. Jag vet inte hur många gånger jag berömde tjejers skor inne på toaletten.... Och gud, jag råkade smälla upp en dörr i huvudet på en tjej som satt på toaletten och mådde illa. Herre jesus vilken smäll. Jag trodde jag slog dörren i väggen. Jag slog verkligen upp den hårt, gud vad jag skämdes efteråt.

Men jag har inte haft så roligt på länge och jag funderar allvarligt på om den här kvällen slog EMA-kvällen, faktiskt. Den skulle dock (verkligen) inte gjort det om jag hade vetat då vad jag vet nu, eller om jag bara gått in i baren när vi var på hotellet på natten efter EMA. Men, men.. Shit happens, I guess.

UNDERBAR första kväll i Liverpool!


Jag och Tillan på väg till Skavsta


Tillan, Sabina och Anna



Skapligt peppad man blev av all EMA-reklam överallt


På flygplatsen innan vi tog en taxi till hotellet


Tillan, jag och Sabina i taxin


Från hotellfönstret. Det med blåa lysen är Echo Arena


Hotellrummet var litet och inte alls så fint, men det funkade hur bra som helst. Vi skulle ändå bara vara där när vi sov och fixade oss. Och det gick finfint!


I Echo Arena



Sämst bild, men det var jättefint i verkligheten


Jag, Anna och Sabina vid 02:40, då vi precis sagt god natt till Neverstore


Hahaha! Jag kan inte låta bli att skratta åt den här bilden.. Varför ställde vi oss så himla långt bort?



Vilken nörd jag är..


Jag, Tillan, Sabina och Anna


På Flares med våra grymma brillor :D


Det här är tydligen också ett sätt att dansa. Haha!



I taxin på väg hem till hotellet. Haha!


Det var sent på morgonen och nu var det dags att få några timmars sömn innan vi skulle upp igen. Det blev en riktigt lyckad första kväll i Liverpool!


Kommentarer
Postat av: Anonym

underbart skrivet! :'D och ja Tom är tamejfan den vakraste ja någonsin sett! det går inte att fånga på bild, men vilken utstrålning! och det är nått me hans hy , haha. ja kan inte förklara men håller fullständigt med dig! :)

2008-11-10 @ 23:37:58
Postat av: Ida

Anonym: Men eller hur - hans hy! Haha vad kul, det är det jag alltid försöker förklara för folk! Det är något speciellt med hans hudton, kan bara inte förklara hur/vad. Men det är kanske samma vi menar! :D Ohja, han är så vacker! :)

2008-11-11 @ 00:14:39
URL: http://iiea.blogg.se/
Postat av: sabina

:D

saknar er <3

Jaa, som du berättade, det är någonting med hans hy, eller hudtoning, alltså han ser så mycket mycket vakrare in real :o

<3 (tom alltså, hahahahah) :D

2008-11-11 @ 07:54:27
Postat av: Tillan

Haha, okej de kanske var typ 30 stycken utanför arenan, men vare verkligen så många?

HAHA, men asså Bills öron var typ större än huvet, DUMBO!



En av dom roligaste kvällarna på länge, Amen på den!

2008-11-11 @ 13:50:45
URL: http://tillantillan.blogg.se/
Postat av: Anna

haha, den där bilden där vi står typ mil ifrån kameran 8D ahahhaha! Fan vad kul bild!

Aja, bäst! :*

2008-11-11 @ 21:02:40
Postat av: veronica

jag håller med dig om att tom är den vackraste människan in the whole world! :* sheet, alltså. och GUD vilka snygga kläder han hade på EMA :'D och ja.. skulle jag ha suttit i samma bar/restaurang som th och neverstore.. jag skulle ha dött o_O näerå men.. jag hade aldrig lyckats slita bort blicken och uppföra mig normalt i alla fall x'D

2008-11-12 @ 20:06:34
URL: http://outofview.blogg.se/
Postat av: elin.

alltså ni verkade ha så jävla kul! vill oxå ut och resa! :D .

2008-11-13 @ 13:35:52
Postat av: Rebecka

IDA!!!

haha, det gör inget. Bara du lovar att inte göra om det. He's butt is mine, and mine only! ;):*

2008-11-16 @ 15:53:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0