Sverige -> Nijmegen, Holland

Jag tänkte visa lite bilder från resan till Nijmegen tidigare i år. Jag och Lina var där från 13:e till 15:e juni, anledningen var för att se Tokio Hotel.


I bilen på väg till Skavsta flygplats


Sis och jag, på väg till planet


Linuz :)


Vi hade glömt att boka platser på minibussen från Düsseldorf Weeze till Nijmegen, men som tur var så var det några trevliga tjejer + en också väldigt trevlig mamma på flygplatsen som gav oss numret så vi kunde boka. En av tjejerna tog bilden ovanför och av en slump så syns jag på fotot. (Långt, blondt hår. Ser ni?) Hoppas det var okej att jag lånade bilden!


På väg till Goffertpark - totalt överexalterade. Haha!


Vi åkte samma minibuss som tjejerna från flygplatsen och gick av vid deras hotell istället för vid stationen eftersom det var närmare Goffertpark. Vi gick halvt vilse men det var kul ändå, haha :) När vi gick på cykelbanan i skogen (Var väl inte precis skog men nästan.) så hörde man hur folk skrek på andra sidan och när jag sen såg staketet för själva festivalområdet så började hjärtat slå rejält. Framme vid staketet gick det några fans och helt otippat så var en av dem, en tjej som vi träffade när vi köade till konserten i Amsterdam 2007. Kim! :) Hon är jättegullig verkligen. Var uppe på scenen med Bill i Bryssel 2007 dessutom. I alla fall så följde hon oss till kön där vi träffade fler tjejer vi kände sedan tidigare. Demi, Vivian och annat trevligt folk. Klockan var nångång vid 9 på kvällen, det var fortfarande ljust ute och vi satte oss för att börja köa. Eftersom vi inte förväntat oss att det skulle ligga så långt ifrån butiker/kiosker så hade vi varken med oss något att äta eller dricka. Dumt, dumt. Men Demi räddade oss med kex och godis - tack för det, igen. ♥


Lite senare på kvällen blev vi insläppta på festivalområdet. Vakterna ville ha in oss (de som stod utanför) innan alla tyskar kom från Dortmund. Mycket bra gjort, tycker jag. Deras misstankar stämde självklart, det blev tjafs så fort ett par tyskar kom in på området senare på natten. Ett gäng Holländska fans bildade en mur så de tyska inte skulle komma igenom och tränga sig fram (vilket de gjorde senare, så deras misstankar stämde ju också). Fansen ropade ut namnet på sitt land och så där pågick det en stund innan det blev en mindre catfight. De stod och skrek på tyska till varandra...
"Håll käften!", "Säg inte åt mig att hålla käften!", "Var kommer Tokio Hotel ifrån?? -TYYSKLAAAND!", "Vilka fans älskar Tokio Hotel mest?? -De TYSKA!!"
Haha! Det var skämmigt att lyssna på. Vad är det för mening att stå och gapa om att man äger TH bara för att man är tysk? Vad vinner man på det? Certainly not new friends, I'll tell you that. Haha, jag förstår inte hur man orkar slösa energi på att bråka så där. Och missförstå mig inte nu - jag påstår inte att alla tyska fans håller på så här, jag säger bara att de fans som var på plats och tjafsade, gjorde det. För övrigt så blev jag besviken på en tjej som jag länge bara trott gott om... Vill inte gå in mer på det, men det var lite tråkigt faktiskt.


Demi och Lina :)


(Demis bild)
Hela kvällen/halva natten satt vi längst fram i kön, vid Demis plats, och pratade, åt, lärde dem svenska ord och meningar m.m. Det var så mysigt att sitta där under taket (som fansen gjort av mjukplast) så ingen av oss ville gå tillbaka sen, men vid 3 gick vi tillbaka till våran plats för att försöka få lite sömn. Svinkallt och stenhårt - men vad gör man inte? Det skulle ju komma att vara värt det i alla fall.



Och jag måste berätta det gulligaste på hela resan... När vi vaknade på morgonen så märkte jag att vi hade 4 palestinasjalar över oss, som täcken. Jag blev chockad eftersom jag visste att de inte var våra, men hade inte en aning om hur de hamnat på oss och jag blev orolig att jag råkat dra åt mig dem i sömnen. Jag kollade förvirrat runt oss och brevid Lina, mot staketet, satt två tjejer.. De log mot mig och jag tror de såg att jag var förvirrad, för strax efter så berättar den ena att de lagt på oss sjalarna när vi sov eftersom vi skakade så mycket. Hur gulligt var inte det? Jag blev så glad att jag bara ville gå fram och krama dem! Men det gjorde jag inte. Kanske borde gjort det? Haha, ingen idé att tänka på det nu ändå. Men jag blir så glad, det är såna där fans jag älskar! Om bara alla kunde vara så. Bry sig om varandra så där. Gud vad glad jag blev! :)


Innan jag slutar skriva så måste jag bara passa på att säga att jag hatar fans som är elaka mot varandra och som inte kan vara glad för någon annans skull. SHIT vad förbannad jag blir på såna fans. Men har man inte tillräckligt med självförtroende så antar jag att man har svårt att se det positiva med att någon annan får göra det man själv gärna vill göra. Gånger jag faktiskt kan tycka det är okej att inte vara glad för personens skull är om personen i fråga själv inte kan vara glad för andras skull. Alltså bara massa "jag, jag, jag"-beteende. Själv så är jag verkligen inte sån och kommer aldrig att bli heller. Jag mår själv mycket bättre av att vara glad för andras skull. Fler borde testa det.


Konsertbilder från Nijmegen kommer så snart jag fått tillbaka min dator. Hörs!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Det var min bild, och självklart okej att du lånade den ;)

2008-12-09 @ 16:56:34
URL: http://hannats.blogg.se/
Postat av: LINA

GUD du verkar ah varit på 10000grejer med TH GAHHH AVIS jag blev....

HAHAH TH äger :P<3

2008-12-09 @ 18:08:49
URL: http://missinna.blogg.se/
Postat av: Lina

fan va jag grät den natten när vi skulle sova :S allt va bara piss, verkligen. men men, jag klarade mig väl pga att du va där! om jag hade vart med nån annan så hade det nog inte gått så bra :P haha <3

2008-12-12 @ 01:01:47
URL: http://the-saint.bilddagboken.se
Postat av: IDA

Lina - jag säger detsamma. <3

2008-12-13 @ 14:18:36
URL: http://iiea.blogg.se/
Postat av: emmelie

Har suttit och kollat igenom alla dina bilder, text osv... Gud vad jag är avundsjuk!! Btw, du nämnde Rianne i din text att hon skickat en bild till dig från köandet. Har henne på msn och snackar mycket med henne på YT. Haha, Rianne Guyt, right? :P Hon är min idol haha, hon har sett dom hur många gånger som helst och shit alltså.. Haha. Nej, fyfan. Nästa år då SKA jag resa och se dem. Vi kanske ses, who knows. Svenskarna hittar varandra med sina flaggor ^__^

2009-01-06 @ 19:53:15
URL: http://emmelieholmberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0