My saturday/sunday


Onyttig helg, minst sagt..

Som jag skrev tidigare så åkte jag till Västerås, hem till Lina, denna lördag. Först åt vi pizza och gick sedan till ICA för att hyra film och köpa något gott att äta till filmerna. (Godiset/glassen på bilden delade vi på, allt är inte mitt, haha) Den ena filmen vi hyrde var Barnhemmet. Den var inte så läskig som jag trott (vilket var tur) utan istället väldigt tragisk tycker jag. Obehaglig ibland, men ganska bra ändå. Den andra filmen vi hyrde var Bratz, ett stort skämt. När jag hörde talas om filmen, fick jag det till att det skulle vara en typisk high school film, men det visade sig att det var en dubbad barnfilm. Haha! Jag hatar dubbade filmer, dessutom hade dem de mest irriterade rösterna jag hört. Ingen sa det man egentligen skulle sagt, gjort så man egentligen skulle gjort och det jag störde mig på mest - alla var så mesiga. Precis som "perfekta småbarn". Usch, nej, det är ingen film jag rekommenderar. Efter filmerna ville ingen av oss sova så vi såg en till film, Wolf Creek. Guuuuud vad arg jag blir av att se såna där filmer. Perversa mördare, folk som inte skjuter mördaren när de får chansen o.s.v. Och värst av allt är att filmen är baserad på verkliga händelser. Efter det så somnade Lina och jag kollade klart på Prozac Nation (med bl.a. Christina Ricci och en av mina favoritkillar, Jonathan Rhys Meyers, i rollerna) innan jag somnade.

Barnhemmet var så tragisk när man väl förstått hela filmen så jag ville att familjen också skulle se den, så jag hyrde den igår igen. Gjorde egen pizza och kollade på Wallander - Blodsband senare. Såg ni också den?


Lina "Konan" B, i lördags. Haha! Spenderade kvällen i den där soffan, inlirade i täcken och godispapper överallt. Haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0