Quote Of The Day



Hur vi tänker om oss själva, vad vi tror att vi klarar av och inte  avgör vad var och en anser möjligt och omöjligt. På tal om just detta så vill jag tipsa om en fantastisk artikel jag läste för ett tag sedan som handlar om hur PMA (Positive Mental Attitude) påverkar vår syn på livet och sätt att leva.

Sedan några år tillbaka har jag märkt att jag automatiskt alltid hittar något positivt eller något att lära av i även de sorgligaste av situationer - något jag är väldigt glad för(!) - men stöter fortfarande ofta på människor som istället ser (onödiga) problem eller hinder i situationer och som kan tycka att de med PMA "vägrar inse problem" eller "inte ser verkligheten som den är".  Artikeln förklarar just skillnaden där, hur PMA egentligen fungerar och reder ut de 5 vanligaste myterna kring det.  Fantastiskt förklarat.  Läs artikeln här!


Kommentarer
Postat av: Modemix

Bra inlägg! Är precis som du, har lärt mig se det positiva i precis ALLT :) Ska läsa artikeln nu, spännande.

2012-02-29 @ 23:46:17
URL: http://modemix.blogg.se/
Postat av: Jack America

That's weird...Henry Ford thought he could make all the Jews go away, but he couldn't! Oh well. He's still my favorite Nazi-sympathizing American industrialist.



Fuck that guy.

2012-03-06 @ 21:32:09
Postat av: Henrik Stigell

Hahaha Jack America gjorde min dag.



Givande artikel vilket fall, tack för länken!

2012-03-07 @ 11:21:01
URL: http://www.henrik-stigell.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0