SERPENTINA


Never thought a green lipstick would feel so natural to wear. Om formulan på Lime Crime's två senaste läppstift ändå vore som deras tidigare så skulle jag bära det här all the time.. men det är för "löst" för min smak och blir därför fläckigt på läpparna efter ett tag vilket blir ett problem när det kommer till en sån här färg. Jag älskar både färgen och idén men inte lika mycket den färdiga produkten. Första försöket kan dock inte alltid bli helt lyckat och med mindre företag som detta så bör man alltid ge en extra chans till förbättring så jag håller tummarna att de ändrar formulan.. för nog är färgen värd att kämpa lite för.  Fantastisk.  Until then börjar jag en ny jakt: hitta ett mörkgrönt med satinformula. Tipsa gärna om ni har förslag!

Tips: Om du gillar märken som t.ex. OCC, Lime Crime, Sugarpill eller Crown Brush men föredrar att handla från webshoppar närmare Sverige än de USA-baserade så tycker jag att du ska kolla in Love-makeup.co.uk. Jag beställde 6 items i höstas och fick hem dem mycket välpaketerade på bara 3 dagar. Underbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0