NEW IN

Vårens kanske mest omtalade kollektion har gått få sminkintresserade omärkt förbi och åsikterna har verkligen varit 50/50. Jag pratar givetvis om Wonder Woman från MAC och personligen så blev "sminkförpackningsälskaren" i mig (haha) otroligt kluven och tyckte först att de endast var tacky  följt av tanken att det å andra sidan var kul att de gått "all in".. och nu när jag sett dem up close så tycker jag mest att de ser ut som leksaker. (Hade jag sett eyelinern ligga bland barnleksaker och inte vetat om kollektionen så hade jag förmodligen inte reagerat.)

Det jag var sugen på att titta närmare på efter promobilderna var bl.a. pigmenten och glittren men kan på ett sätt tycka att det är lite off att ha med pro-produkter i kollektionen som t.ex. Reflects Glitter som inte är säkert för användning vid ögonen (unless man använder en klibbig bas eller liknande vilket man i och för sig förmodligen gör) i kollektioner som alla/vem som hest kan köpa när de [pro-produkterna] är framtagna för makeupartister eller rättare sagt personer som verkligen vet vad de gör/vet bästa sättet att använda dem. Läppstift är en sak  men.. ja. Jag gillar dock att de ansträngt sig och funderar på att även införskaffa glittret "Reflects Pearl" ändå, den peachfärgade blush duon "Mighty Aphrodite" och den mörkgröna mascaran "Army of Amazons". (Bara namnet gör mig vild.)

Wonder Woman släpptes i de svenska diskarna i förrgår och här nedan ser ni lite av vad som finns med i kollektionen:




Penultimate Eye Liner "Rapidblack" - i Jumbo-storlek! Jag har lånat originalet av min syster flera gånger och trodde att den här skulle vara alldeles för maffig för att få till en snygg linje med men blev riktigt förvånad när den utan problem flöt på längs franslinjen - faktiskt lättare än originalet för mig. Ännu mer förvånad blev jag när den t.o.m. gav en snygg vinge. Positive surprise!




Pigmentet "Bright Fuchsia"


Marquise D' är en repromote från Brunette, Blonde, Redhead-kollektionen 2009 och är en bra MLBB-färg ("my lips but better") till ljusare hudtoner. Det är väldigt likt Patesserie [klick!] med enda skillnaden att den här har en slightly varmare ton. Enkel och jättefin!



Opulash mascara i färgen Themyscira ger en diskret navyblå färg till fransarna och är inte alls lika skrikig som bilden jag får upp i huvudet när jag tänker på blå mascara. Resultatet blir inte heller lika blått som på borsten ni ser ovan om man inte först grundar fransarna med en vit ögonfransprimer så det här känns som en mer wearable variant.


Amazon Princess Powder Blush duo - what a surprise! Den mörkare färgen blir mycket rödare/varmare än den ser ut i dosan men gör sig bra precis nedanför kindbenet - ungefär som en övergång mellan rouget och färgen du använder för att konturera kindbenet med. Jag är inte överförtjust i rosa rouge så tittade knappt åt det här först men det är en kul duo and I'm glad I got it.

Kommentarer
Postat av: zara/nä

jag har aldrig använt mac's produkter och är inte mycket för smink. men jag älskar mac's kollektioner! och skulle lätt köpa deras produkter bara för att jag älskar designen på dem

2011-03-10 @ 21:37:38
URL: http://doneisdone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0