Make powdery a thing of the past



Jag hittar sällan rouge jag verkligen gillar och har egentligen aldrig riktigt trott på det här med krämrouge. Hade innan den här veckan aldrig testat men har inte kunnat föreställa mig hur det kunde ge ett snyggt och jämnt resultat och samtidigt hålla sig så. . .

MAC ersatte nyligen sina Cream Blushes med nya Cremeblend Blush som debuterade i Januari förra året (i 4 nyanser) som limited edition till Lillyland-kollektionen [länk] och nu har de alltså kommit in i det permanenta sortimentet i 6 nyanser.  Jag fick hem ett pressprov och blev måttligt förvånad över hur lättapplicerat det var vare sig jag använde borste eller fingrar (för att testa skillnaden).  På bilden ser ni "Posey" som är en warm peach (först en tjockare applicering och sedan utsuddat) och jag älskar verkligen hur naturligt det ser ut på - speciellt på naturell hy. Som att man precis kommit in från en promenad eller varit ute i vårsolen. Det ser friskt ut.  Har redan siktat in mig på "Ladyblush" och "Something Special" som båda har ljusa koralltoner, blir perfekta vårfärger och superfina i sommar till brännan för en fräsch look.  Brilliant product!

Vad rekommenderar jag för borste till dessa? En stippling-brush - t.ex. MAC #188. I väntan på min egen använder jag Sigmas Flat Top Kabuki med en lätt hand.

Kommentarer
Postat av: Lina Green

köper du mac producter onlinefrån hemsidan?

vet du vad frakten blir i så fall?

2011-03-20 @ 14:07:08
URL: http://missinna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0