February Beauty Favourites






• MAC Omega har varit min mest använda go-to neutral eyeshadow under Februari månad och förmodligen så håller det i sig ett tag. Är fortfarande insnöad på neutrala toner precis som i Januari men väntar med spänning på att min årliga colour explosion mania ska ta fart.

Depend nr 105 ser nästan ut som vatten på naglarna när man målar ett tunt lager ovanpå ett kalltonat nagellack som ljusblått eller grått. Jättefint!

• OPI kom för några år sedan med det fantastiska, dammigt grålila lacket Metro Chic i ett samarbete med Sephora och från den dagen jag såg det på en av mina favoritgurus så har jag varit totalt förälskad.  Jag älskar kalla, dammiga lack och trots att Metro Chic är mycket gråare så var det likt nog för att få mig på fall när jag såg Ashes To Ashes (#709) från IsaDora stå ensamt där i hyllan inne på Kicks.  It called for me.  (Sista bilden gör färgen mest rättvisa.)

MAC Viva Glam Gaga 2 Lipglass. It's growing on me even more och jag funderar starkt på att köpa läppstiftet också när det kommer ut trots att jag personligen inte trivs jättebra med ljust läppstift. Det är trots allt en bra nude och kanske speciellt för en snäppet mörkare hudton (d.v.s. good for work!).

Nivea Refreshing Cleansing Wipes är praktiska och perfekta att ha med i väskan om man sover borta och inte orkar släpa med sig sina rengöringsprodukter. I've been using them like crazy lately ... fast ärligt talat så har jag bara varit för slö för annat (while being at home). Haha.. De är bekväma!


Dela gärna med er av favoriter om ni har några! :)

Kommentarer
Postat av: Linda

Du ser faktiskt ut som en docka! Det är helt sinnessjukt .. jag vet inte om du gör det med ditt smink, men du är helt klart en av världens vackraste kvinnor, vill du så kommer du ta världen med storm!

2011-03-04 @ 13:30:00
Postat av: Mariam

Håller med kommentaren ovan, du är sjukt vacker!



Jag har Viva Glam läppstiftet och det är jättefint, speciellt med ett ljust läppglans över =)

2011-03-05 @ 06:28:28
URL: http://starringmariam.blogg.se/
Postat av: Emma | Fotograf från Norrland

Hej, Allt bra med dig?

Förlåt för ett super sent svar (från December 2O1O)

Har haft fullt upp i skolan, och överallt.

Hoppas du fortfarande vill ha kontakt med mig.



Puss!

2011-03-06 @ 15:46:47
URL: http://emmaeriica.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0