CORALICIOUS




Jag brukar föredra läppstift i en "fastare" formula som ger en täckande färg och verkligen sitter på plats timme efter timme - ta MAC's läppstift med satin-formulan som exempel - men nu under sommaren kan jag tycka att det blir lite platt, ibland lite too much och ger helt enkelt inte den där sommarfräscha känslan som till exempel neutrala läppar med ett fruktigt gloss över ger . . .

Läppstiften Jelly Kiss från IsaDora är en ganska bra blandning mellan de två alternativen eftersom det är fint både halvtransparent och applicerat mer täckande. På bilden ovan har jag (endast) "Orange Blossom" och ni ser själva hur glansigt det är. Oväntat lättburet för att vara orange och kanske för att färgen är mer korall-orange än bara "gul-orange" om ni förstår hur jag menar. Utan tvekan en av årets sommarfavoriter trots att jag kan se det vara snäppet snyggare buret till den där brännan jag inte ännu lyckats få. ;)

Kommentarer
Postat av: Amiee Whitney

I LOVE the colour of that lipstick!

2011-07-26 @ 01:18:12
URL: http://amieewhitney.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0