Skönhetsåret 2010

Favoritlistorna pryder just nu varenda skönhetsblogg och även jag ville dela med mig av det gångna årets favoritprodukter. Det behöver inte nödvändigtvis vara produkter som jag köpt under 2010 utan mer de jag har älskat och använt mest. Feel free att ta listan (och fylla i dina egna svar) om du också har favoriter att dela med dig av.

Årets bästa..
Foundation: Make Up For Ever HD och MAC Pro Longwear delar förstaplatsen.
Concealer: MAC Pro Longwear för röda områden och Lancôme Effacernes under ögonen.
Puder: MAC Prep + Prime Transparent Finishing Powder.
Rouge: Jag är egentligen inte ett jättestort fan av rouge och har inte haft någon favorit i år men har däremot älskat aprikosfärgat rouge (med en nyans mer åt orange än rosa) på andra. Det är den färg jag föredrar om något och då helst till sommarfräsch hy. Hoppas på att hitta rätt nyans under det här året.

Läppstift: Det är svårt att endast välja 1 men Brave från MAC var i alla fall den färg som oftast satt på mina läppar.
Läppglans: NYX "Natural" (#22).
Ögonskugga: Jag må vara tjatig nu men jag måste säga ögonskuggorna i min Coastal Scents 28 Neutral Palette. De har varit mina go-to eyeshadows och är fortfarande de jag oftast sträcker mig efter. Om jag ska välja en av dem så blir det #M09.
Ögonskuggepalett: Ovanstående. No doubt.
Eyeliner: The one and only; Nivea Expert Eye Liner.
Mascara: MAC Haute & Naughty Lash. Den kom in sent men är värd förstaplatsen.
Makeup-kollektion: MAC & Disney Venomous Villains. Komiskt och tråkigt nog så köpte jag dock inget från kollektionen men det var den mest intressanta  och ska jag vara ärlig så är jag nog fortfarande lite halvputt för att jag inte fick tag i läppstiftet "Dark Deed" men inte för nyansen - MAC's permanenta sortiment har flera liknande  (som dessutom är i satinformulan som jag föredrar för mörka färger och inte amplified som denna) - utan för förpackningen. I'm a sucker for pretty packaging och att Maleficent pryder den gör den knappast less attractive.

Brush for eye makeup: MAC 217.
Brush for face makeup: Sigma Flat Top Kabuki.

Största nagellacksfavoriterna: "Mouse" från American Apparel, "William Tell Me About" från OPI, "Blue My Mind" och "Liberty Girl" från H&M.
Bästa top coat/överlack: Seche Vite.
Nagellackskollektion: Jag tror att jag såg fram emot OPI's Burlesque-kollektion mest av alla men som vanligt så blir jag mindre intresserad när de väl släpps och jag väl kan köpa dem. "Jakten är över". Kom på mig själv att jag ofta blir så när det kommer nya kollektioner - vare sig det gäller smink eller naglar. Tråkigt för samlingen; bra för plånboken. Köpte i alla fall ett som faktiskt sitter på naglarna i skrivande stund.

Hudvårdsprodukt: Jag var extremt slarvig med min hy; tvättade med tvål och vatten och smörjde inte ofta in ansiktet efteråt så kan inte ge någon favorit men började i slutet av året med en ny serie och so far gillar jag verkligen ansiktskrämen. Recension kommer.  Fr.o.m. nu blir det bättring!
Hårvårdsprodukt: L'ANZA Healing Strenght Neem Plant Silk Serum. Mitt hår har sedan början av sommaren haft ett kärleksfyllt förhållande med den här produkten och de planerar inte på att separera anytime soon.

Mest användbara impulsköpet: Kicks Spray Cleaner (för sminkpenslar).
Onödigaste köpet: Den dyra ansiktskrämen Hydrationist från Estée Lauder som var för stark för min hy.
Bästa köpet: Den neutrala paletten från Coastal Scents.



Photo: unknown

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0