Kissable Lipcolour & Mega Metal eyeshadow review

Jag har testat ögonskuggan Sexpectations och den coola, blåa läppfärgen Peacocky från MAC's kommande kollektion med samma namn som släpps nästa vecka i alla Sveriges MAC-diskar och tänkte ge er en snabbrecension på de två produkterna.

Läppfärgerna går nästan att jämföra med deras läppstift i Amplified-formulan då de ger en halvtäckande färg samt glans  och blir mer täckande ju mer du har på. Av vad jag sett så skulle jag tro att de ljusare färgerna av dessa ger ett mer jämnt resultat från början medan de mörkare - precis som de mörkare amplified-nyanserna - behöver lagras  på lite mer för en heljämn färg  men det (första) är mer en gissning.

Jag gillar för övrigt vaniljdoften och är jättesugen på att titta närmare på de mer neutrala färgerna So Vain och Woo Me som ser ut att matcha min hudton bra. Närmare beskrivning av dem och resten av färgerna hittar ni här.







Ögonskuggorna var faktiskt inte det som intresserade mig mest från den här kollektionen men jäklar vad glad jag är att jag fick prova en. Nu har jag som sagt bara provat en av dem men vågar ändå påstå att det är deras kvalité som får dem att stå ut och göra dem speciella. Kvalitén på Sexpectations (som beskrivs som en metallic burgundy) är insane och att döma av recensioner från beauty bloggers som har testat resten av skuggorna så verkar de vara precis lika bra.

Den är så otroligt mjuk/slät och blendas ut utan någon som helst ansträngning  vilket absolut gör mig sugen att slå till på fler av färgerna.   Mega Metal-skuggorna är dubbelt så stora som vanliga MAC-skuggor men kostar också mer [215:-] och trots att det i vanliga fall är grym kvalité på MAC's ögonskuggor så skulle jag ändå hoppas att de i framtiden tar in ett gäng nyanser med den här formulan i det permanenta sortimentet.  It's a keeper! Definitely a keeper!






Kommentarer
Postat av: BAARRCCAA

omg, envyyyy! we've got mac just in Prague in the Czech Republic, so it's kinda difficult for me to get it, but this stuff looks just incredible, amazing photos!♥

2011-01-26 @ 21:05:06
URL: http://www.baarrccaas.world.sblog.cz
Postat av: zara/nä

gud vilka härliga färger -

2011-01-26 @ 21:05:52
URL: http://doneisdone.blogg.se/
Postat av: Mariam

Snyggt med det blåa!

2011-01-31 @ 02:20:28
URL: http://starringmariam.blogg.se/
Postat av: ellinor

gud vad snyggt det var med blåa läppar! asgrymmt =D

2011-02-08 @ 14:12:04
URL: http://ellisnoris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0