Eyeko Cream Extra Glow review



Eyeko Cream Extra Glow är en limited edition 3-i-1-produkt som enligt Eyeko själva ska kunna användas som både highlighter, moisturizer och ögonkräm. Den innehåller ljusreflekterande pigment som ska ljusa upp och "väcka liv" i det område den appliceras på. Krämen kommer i en burk på 28ml, kostar 95 SEK och hittas på Eyeko.com men jag såg att även Eleven.se säljer den - dock till det dubbla priset så personligen skulle jag välja hemsidan (där man dessutom brukar få med en present vid köp för ca 165 SEK).

Jag fick hem den här för att testa för ett tag sedan och min upplevelse har varit väldigt tvåsidig.  Ganska direkt när jag öppnade burken och swatchade krämen på baksidan av handen så insåg jag att jag inte skulle vilja använda den som varken ansiktskräm eller ögonkräm p.g.a. allt skimmer men ville givetvis ändå ge den en chans. Resultatet blev som jag trodde och det såg mer ut som att jag applicerat en ljus, skimrig ögonskugga över hela ansiktet. När jag däremot provade den som highlighter på kindbenens högsta punkt, upp mot tinningen och ögonbrynsbenet och på min "cupids bow" så gillade jag den och har ofta använt den så since then.

Hållbarheten på en burk är 6 månader och om man bara då använder den som highlighter och därmed ytterst lite av produkten varje gång så är det omöjligt att hinna använda upp krämen innan den går ut i datum. Trots att jag haft den i flera veckor och försökt att använda den flitigt så ser jag i stort sett ingen skillnad i burken än.  Ett alternativ skulle kunna vara att köpa till tomma små burkar, gå ihop 3-6 stycken och dela på en burk. Ett annat vore som tips till makeupartister som dagligen sminkar kunder och använder mycket. Om vi i övrigt pratar om vilka som skulle uppskatta den här produkten så tror jag verkligen att det helt varierar från person till person och vilka krav man har.



Minus:
- Doften. Det är inget som stör mig när jag har den på huden men i burken och på fingrarna ger den en (för mig) svårbeskrivlig doft - nästan plastig.
- Förpackningen. Att den är rosa har jag förvisso inget emot men det i kombination med hårdplastförpackningen ger ett ganska barnsligt intryck. Här vill jag invika att jag är medveten om att märket medvetet kör med ett söt/gullig stil men det är personligen inte min smak.

Plus:
- Mängden man får för priset. När man väl får lite för mycket av något ska man väl egentligen inte klaga. Det är ju bara att dela med sig om det är så . . . och man kan dessutom slösa mer på såna där halvgalna sminkningar som bara "händer" en kväll när man inte har bättre för sig. (Eller är det bara jag? Haha. . .)
- Resultatet om man applicerar det försiktigt. Börja hellre lätt och bygg på - precis som med mycket annat så är det alltid lättare att lägga till än att ta bort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0