Inspired by the Moulin Rouge






Min vän Lina har en så fantastisk fin hy (som dessutom är len som en babyrumpa) att det tar emot att lägga på något alls på den.. men när jag förra veckan gjorde en Moulin Rouge-inspirerad sminkning på henne så fick hon en bas ändå och looken i övrigt blev inget extremt eftersom det aldrig fanns tid att förbereda och skaffa material men jag gillade verkligen resultatet till hennes ljusa ögon. (Lite synd bara att jag inte lyckades fånga intensiteten bättre på bild.) Snygg var hon!

Eyes: En matt svart skugga, en matt röd och en skimrande fuchsia från min Coastal Scents 120 Colour Palette (färgversion #2), MAC "Sexpectations".

Lips: Lime Crime "Styletto", OCC Lip Tar "Vintage", OCC Lip Tar "Harlot".

Kommentarer
Postat av: Mariam

Damn girl! Skitsnyggt. Ska lätt tvinga dig sminka mig någon dag ;)

2011-02-04 @ 21:07:27
URL: http://starringmariam.blogg.se/
Postat av: klara runnérus

du är så sjukt begåvad ida! grymt duktig på allt du gör! jag brukar kika in på din blogg ibland och sitter och tappar hakan typ när jag ser dina sminkningar hehe keep up the good work!

2011-02-05 @ 17:35:18
Postat av: zara/nä

gud vad snyggt!

2011-02-06 @ 13:42:18
URL: http://doneisdone.blogg.se/
Postat av: IDA

Klara: Åh men tack så mycket Klara! Det var väldigt snällt sagt. :D

2011-02-07 @ 21:48:59
URL: http://iiea.blogg.se/
Postat av: Bonnie

Heeej gumman!

Hoppas allt är bra!?

Du! Det är såhär, jag ska på Sensation White ( =D )

i april i Oslo!

Meeen jag hittar inte mkt inspiration till sminkning!

åå eftersom du är såå himla duktig å kreativ så vänder jag mig till dig om lite tips och råd!

Vill gärna göra en gaalen, over the top hel VIT sminkning över halva ansiktet, med kanske spets?

å massa strass! haru tips på bra lim å bra strass till att fästa på huden?

vore ENORMT tacksam om du har några idéer och tips.

=)

krampåre!

2011-02-09 @ 19:55:31
URL: http://bnoni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0