Testar: Studio Fix Fluid SPF 15 Foundation




Nu i Februari kom MAC med kollektionen Future Face som koncentrerar sig på basprodukter; med den presenterades det nya pressade pudret Studio Careblend i 8 färger och utöver det kom 8 nya nyanser av Studio Fix Fluid SPF 15 foundation samt två nyanser av Studio Moisture Tint som jag varit sugen på att prova ett tag nu. Jag testade två färgade ansiktskrämer för några år sedan och gillade det verkligen som ett fräschare alternativ till foundation under sommaren så jag tänkte ta tag i att prova en av dessa i år.

För tillfället provar jag Studio Fix Fluid och ni som vill ha en quick review kan fortsätta läsa.   Den både känns och ser snäppet mer naturlig ut på min hy än Pro Longwear som jag recenserade i Januari men å andra sidan så är de inte heller skapade för att ge samma resultat. Jag vill påstå att den här har medium täckning men det är möjligt att även få den lättare om man bara är lätt på handen och vet vad man gör. Jag gillar den bäst när jag endast tar väldigt lite och buffar in med min Sigma Flat Top Kabuki - en större mängd kan lätt se lite mer påmålad/kakig ut än vad jag hade väntat mig  då jag personligen föredrar en lättare formula nu när min hy i sig roligt nog blivit jämnare.
Till skillnad från Pro Longwear som jag tyckte verkade mörkare i nyanserna än deras andra foundations så upplevde jag den här som mer "korrekt" i färgen, som sagt ha en lite lättare formula (än PL) trots att även den här torkar matt på huden  och jag skulle säga att den kan passa någon med lite fetare hy som vill ha medium till hög täckning då det går att bygga på.  På mig som inte har oljig hy kan den dock se torr ut efter några timmar så för en everyday-use föredrar jag hellre någon med en lite mer "dewy" finish.


P.S. Glöm inte att köpa en pump till  ifall ni vill prova den här eftersom flaskan inte har det. Både (mycket) mer hygieniskt och enklare vid användning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0