MAC Me Over!



En anledning till att jag blev så intresserad av makeup var min fascination över att kunna utgå från sitt originella utseende och omvandla/morfa ansiktet till så många olika. Jag älskar att experimentera och själva möjligheten att uttrycka olika personliga sidor, alter-egon, fantasier etc. . .

I September släpps äntligen MAC's stora höstkollektion "MAC Me Over!" efter att under året haft en onlinetävling med tusentals deltaganden som velat få en makeover  och the transformation part caught my attention.  Ovan kan du se en (än så länge) exklusiv video med de 6 personerna som bäst utstrålade mottot "Style, Heart and Soul" och inspirerade kollektionens tre olika delar. Take a look!

Jag har sedan i våras suttit som på nålar och väntat på att få reda på vilken av höstens kollektioner som släpper läppstiften Prince Noir och Smoked Purple and this is it. Som att inte namnet hos förstnämnda skulle räcka så är färgen mörkt Aubergine-lila och sistnämnda (som redan existerar i PRO-stores) har en kallare, mörkt lila färg.  Önskelistan är lång.. as always.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0