OCC Loose Colour Concentrates

Obsessive Compulsive Cosmetics (a.k.a. OCC)  säljer inte bara sina omåttligt populära Lip Tars (som är på väg upp för review de också) utan bland annat även pigment i 35 nyanser. Dessa pigment går lika bra att använda på kroppen som runt ögonen och resten av ansiktet  och fungerar dessutom utmärkt att blanda ihop med ett mixing medium (som du hittar hos t.ex. OCC, MAC Pro eller Make Up Store) eller ihop med en clear Lip Tar för egna färgnyanser.

Jag fick hem 3 av färgerna för ett tag sedan (actually a couple of months ago); Slag, Oberon och Authentic.   Slag beskrivs som en "gold/green duocrome" och jag har själv svårt att beskriva den på något annat sätt. Den sista bilden där jag swatchat alla 3 på baksidan av handen visar färgerna bäst men just det gröna i  Slag syns bäst på 3:e bilden.  Oberon beskrivs som en "etheral pink white frost" och för att tala klarspråk så är den vit och får en lysande rosa nyans på huden. Authentic har en kopparröd färg och trots att jag inte ännu hunnit testat den på följande så kan jag föreställa mig att den här är väldigt fin på mörkare hudtoner (NC45 och upp).





Slag (utan bas/primer + ovanpå en svart bas), Authentic (utan bas/primer + ovanpå en svart bas), Oberon (utan bas/primer + ovanpå en svart bas).

Som ni ser så ändras färgen ganska rejält när de appliceras på en svart bas vilket också är det jag gillar bäst med de här tre. Jag var inte superexalterad när jag först såg originalfärgerna så jag testade dem ovanpå Blackground paintpot från MAC och vipps så blev Slag mossgrön, Authentic  mörkt kopparröd (och nästan burgundy)  och Oberon blev mörklila. Pigmenteringen är bra och de är lätta att blenda ut men glöm inte primer för bästa resultat.  6 färger av 3 ögonskuggor - toppen ju!

Where to buy? occmakeup.com. Om ni är sugna på att prova någon av de 35 nyanserna så rekommenderar jag dock att googla fram en bild på färgen innan ni beställer då produktbilderna på hemsidan (i alla fall på min dataskärm) inte stämmer överrens särskilt bra med verkligheten.
Price? $12 styck.

Kommentarer
Postat av: Ida [ f l a v o u r e d . b l o g g . s e ]

Du är så duktig :)! Du är grym på att inspirera. Iallafall mig, haha. Smart att man kan blanda de här produkterna för att få en annan look. Jag som är blåögd och brunhårig, vilken tycker du jag skulle kunna använda för att så snyggast resultat? Jag är väldigt intresserad av att köpa nån/några :)

2011-04-12 @ 10:57:38
URL: http://flavoured.blogg.se/
Postat av: peytonn

AHAHAHAHAH Slag is actually a british slang for 'whore' :D

2011-04-15 @ 02:03:11
URL: http://peytonvegas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0