VAL 2010

Så här i valtider skriver många om sina åsikter kring de olika partierna och varför ett parti är bättre än ett annat. Jag tänker inte göra det men vill däremot be er läsa en sak här längre ner. Alla partier (förutom Sverigedemokraterna) har säkert något bra att komma med, något som alla kan hålla med om; vad det handlar om är HUR de planerar att ta sig dit, vad de prioriterar  och det är jag anser att man bör välja parti - vilket parti som matchar ens egna värderingar om vad som bör prioriteras för att förbättra landet. Jag vet var jag står och tänker inte be någon att ändra åsikt men ber er däremot att verkligen ta reda på vad det är ni röstar på innan ni röstar.

På blogg.se's framsida hittade jag för några dagar sedan det här
inlägget skrivet av bloggerskan "Pyttis" som satte en guldkant på min dag (tillsammans med hennes svar till kommentarerna i samma inlägg). Som sagt tänker jag inte dra upp någon diskussion om politik här eftersom jag inte ser att det skulle leda någonstans då jag mycket väl vet var jag står och varför och inte kommer att ändra åsikt inför årets val - jag vill endast be er läsa hennes inlägg.

Hon sätter ord på många av mina tankar kring varför det för mig känns så självklart att rösta som jag kommer att göra och jag hoppas att ni tar er tid att läsa igenom det hon skrivit. Till och med mamma tyckte att hon verkade "väldigt klok".

Till slut vill jag bara säga som henne att OM du har åldern inne.. släng inte bort chansen att göra din röst hörd. Go vote!


Kommentarer
Postat av: Lina

Sv: Det står 7 på förpackningen men på hemsidan stod det något annat. Men kolla där om du ska beställa! :)

2010-09-14 @ 19:04:30
URL: http://thereturnofglamrock.blogg.se/
Postat av: Katalina

Grym tjej det där! Något alla borde läsa innan de röstar tycker jag :P

2010-09-15 @ 20:39:36
URL: http://moonwalker.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0