Some of my everyday faves




På begäran tänkte jag visa några av mina "everyday"-favoriter från sminksamlingen. Att inlägget är rejält försenat ber jag om ursäkt för men hoppas ändå på att kunna inspirera någon till att hitta nya favoriter.

Som ni märker så är det mycket neutrala färger på både ögonskuggor och läpp-produkter med ett av mina just nu favorutläppstift och två long time favourite eyeshadows som undantag.

Concealer:
Lancôme Effacernes Longue Tenue "01 Beige Pastel".
Läppstift: MAC Slimshine "Bare", Debby "Chocolate Delight". "Bare" är min absoluta favorit och måste införskaffas snarast igen - mitt är så gott som slut.
Läppglans: NYX "Natural".
Palett: Coastal Scents "28 Piece Eye Shadow Neutral Palette". Förmodligen ett av mina bästa köp när det gäller make up. Kvalitén på dessa skuggor jämförs ofta med MAC och för endast $18.95 vill jag påstå att det är en riktigt bra deal. Det är den perfekta neutrala paletten och jag rekommenderar den starkt - speciellt till alla er som hellre lägger mer pengar på skuggor i roligare färger än neutrala. (I know there's many of you.)
Pressade ögonskuggor: Lancôme Ellipse "Éclair de bronze" (Limited Edition), Make Up Store cybershadow "Venus", Make Up Store microshadow "Old Gold".
Lösa ögonskuggor/pigment: Make Up Store eyedust "Chrome", MAC Pigment "Vanilla", Make Up Store eyedust "Inka".
Eyeliner: Nivea Expert Eye Liner. My all-time favourite!


Dela med dig i kommentarsfältet och få samtidigt själv tips om fler produkter.


Kommentarer
Postat av: Lina

Sv: :''D <3

2010-09-02 @ 15:16:53
URL: http://thereturnofglamrock.blogg.se/
Postat av: Kemmy

Jo jag har faktiskt köpt mig en liten tub av Select cover up'en, den är inte som andra concealers på burk utan mer som en foundation (konsistens mässigt) och täcker inte så mycket men resultatet blir riktigt fint, jag använder den alltid runt ögonen och blandar lite med min foundation ibland, den fungerar utmärkt som en skuggprimer till vardags tycker jag. testade också deras studio finish concealer och den använder jag på rödare ställen och det som behöver mer täckning helt enkelt.. Men jag tycker absolut du skall pröva en select cover up för även om den inte ger ett supertäckande resultat så älskar jag att använda den. Jag har NC30 på min concealer, men den är faktiskt ljusare än min foundation i samma färg som är aningen mörk för mig så att hitta rätt färg är typ det lite jobbigare

2010-09-02 @ 16:36:25
URL: http://kemmy.blogg.se/
Postat av: karin

vart har du köpt den dära paletten? om man får fråga:)

2010-09-02 @ 17:08:29
Postat av: IDA

Självklart! Jag köpte den på coastalscents.com. Klicka bara på "Finished Makeup Palettes" så finns den där. :)

2010-09-02 @ 18:47:05
URL: http://iiea.blogg.se/
Postat av: IDA

Glömde skriva det tidigare men kvalitén på dessa skuggor jämförs ofta med skuggor från MAC så det är faktiskt väldigt bra kvalité för priset som ligger på $18.95.

2010-09-02 @ 19:09:27
URL: http://iiea.blogg.se/
Postat av: Elizabeth

Please do makeup tutorials on Youtube. You do such a good job!

2010-09-03 @ 07:08:06
URL: http://liz0007.blogspot.com
Postat av: stephy

då var en 28 palett just beställd!

2010-10-30 @ 18:05:27
URL: http://faforfight.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0