INSPIRATION ♦ Art of Darkness








Det bara rycker i fingrarna när jag tittar på de här bilderna från Illamasqua's höstkollektion "Art of Darkness". Hur snygga (och inspirerande) är de inte?

De härligt mörka färgerna på produkterna för mina tankar till de 7 dödliga synderna; bland annat den mystiskt mörkröda för lust och den djupa, skimriga gröna färgen för avund. De minst lika snygga förpackningarna gör mig inte direkt mindre sugen på att köpa något.

Hösten känns enligt mig som den rätta tiden för lite mer extrema looker och det är en riktigt rolig tid för mig och alla andra som gillar såna här lite mörkare nyanser då det är just mycket sådant som kollektionerna till hösten brukar innehålla. Mörka läppstift, vampiga nagellack, dramatiska ögonsminkningar  och på något sätt så känns inget "too much" under den här perioden.  I alla fall inte för mig.


Kommentarer
Postat av: Peyton

so nice1!

2010-09-18 @ 23:20:19
URL: http://peytonvegas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0