Halloween | Rinnande glitter (del 2)





Som jag skrev när jag visade den här sminkningen första gången så kan det vara en idé för halloweenfesten och ville därför posta lite fler bilder. Den kan dock göras bättre än vad som ses ovan då det här var en testminkning (när jag ville försöka mig på Petrilude's 24 hour party people look) som egentligen inte var menad att visas här i bloggen men det blev så ändå  så ett tips är att försöka få det att se lite mer "messy" ut (och därmed inte ha så uppenbart påmålade rinnande streck) och kanske även dutta på lite gloss vid det blåa glittret för snäppet mer definition.

Ni kan självklart byta ut det blåa mot vilken färg som helst och vill ni köra på den utsmetade looken fullt ut så är det bara att kladda till/vara mindre noggrann med den svarta skuggan på ögonlocket också.


Kommentarer
Postat av: Essi

Vad coolt, fattar inte hur du gör.. haha. Jätteduktig är du :)

2010-10-26 @ 16:41:55
URL: http://blacksunshine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0