A recently asked question:

Varför utbildar du dig inte till makeup artist?

Visst har jag tänkt på det men jag skulle inte vilja gå någon av Sveriges makeupskolor eftersom jag anser att de har för låga standarder. I princip vem som helst kan få ett diplom från skolorna genom att bara vara med på lektionerna eftersom de drivs i vinstsyfte men detta tänkte jag ta i ett annat inlägg så jag återkommer till det.

En utbildning jag dock faktiskt väldigt gärna skulle gå finns på skolan Empire Academy of Makeup i Los Angeles - en skola jag varit intresserad av sedan jag hörde om den från en av mina favorit-makeupartister 2008. Jag tänkte söka till en kurs där nu under vintern 2010/2011 men fick lite beslutsångest kring om jag skulle eller inte eftersom jag planerade att flytta ner till Tyskland i December men nu när det blev framflyttat tills vidare så är chansen stor att jag söker under 2011.

Jag har en tendens att både tröttna och ändra mig snabbt i vad jag vill göra efter att jag fått en idé så det är ganska svårt att säga om jag kommer att vilja samma sak om ett halvår men jag hoppas i alla fall det. Det är en otroligt bra utbildning och vore en bra erfarenhet och en bra sak att ha i ryggen i framtiden.


Kommentarer
Postat av: zara/nä

du kanske kan kombinera någon make up skola i Tyskland? För jag tror verkligen du kan bli riktigt känd om du skulle börja arbeta som det :)

2010-10-14 @ 22:12:04
URL: http://doneisdone.blogg.se/
Postat av: Emmelie

Jag skulle också vilja flytta utomlands, i alla fall ett tag. Gärna England. Tyskland är självklart intressant där med men aldrig varit där så vet inte hur jag trivs där osv. Men England är så otroligt underbart. Men du, till exempel. Om du flyttade till Tyskland, vad skulle du gjort där? Som sysselsättning liksom. Typ jobba? Eller bara spara ihop massa pengar, flytta och bara "vara". Bara bo. Göra vad man vill. Det är det jag funderar över.

2010-10-15 @ 01:55:19
URL: http://emmelieholmberg.blogg.se/
Postat av: Sussi

Svar: Hej! Jag hittade de ramarna på Gallerix :D Finns massa snygga ramar där, med de allra konstigaste måtten! Haha! :D

2010-10-15 @ 19:34:47
URL: http://cafequeen.blogg.se/
Postat av: mirre

Det är synd att du drar alla skolor i Sverige över en kant. Det finns många skolor som har låg standar men den jag gick var ingen lek och många blev underkända och gick därifrån utan diplom även fast de var på alla lektioner.

2010-10-15 @ 20:26:06
URL: http://mtv.se/mirre
Postat av: malin

Nej va kul!

Både att du är på väg till Tyskland och att du funderar på skola!

Jag känner lite likadant med skolan jag går på nu. Visst, lärarna har en jäkla massa erfarenhet av själva yrket, men det känns som att alla kommer klara sig, bara man är på lektionerna. Därför känns det riktigt kul att faktiskt börja på college i februari och gå på en riktigt skola i ett helt år och kanske även fortsätta ytterligare ett år.



Vad var planen med Tyskland då? Antar att du ska dit med Lina?

2010-10-16 @ 14:52:57
URL: http://lunsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0