Europe Music Awards

Tittade ni på EMA-galan på MTV igår kväll? Jag såg det tillsammans med Max och Lina hemma hos henne och hejade på bl.a. Gaga, TH och Eminem i soffan - blev så glad när alla tre vann. Vilka hejade ni på?

Vilket drag det var i Madrid inatt! Det hade varit grymt att vara där och självklart hade det varit fantastiskt roligt att även vinna tävlingen jag var med i och fått biljetter till själva galan men jag kan inte låta bli att känna att det faktiskt var lite mer rättvist att det blev som det blev eftersom jag redan har varit på Europe Music Awards (när det var i Liverpool 2008) och därmed alltså upplevt galan live en gång vilket de andra finalisterna inte hade. Alla som älskar musik som jag borde få uppleva galan live och därför är jag verkligen genuint glad för vinnaren som fick vara där.

Igår var jag helt klart mest förväntansfull inför RiRi's uppträdande (som även var en av de största anledningarna till att jag ville gå på galan) men blev nästan lite besviken; det var ganska platt och "höll mig inte intresserad" på samma sätt som jag trott att det skulle göra. Lite synd.. men hon var lika snygg som alltid i alla fall. Bäst var Kings of Leon enligt mig. Det var ett så bra kamerajobb medan de var på scenen att det vid close-ups lika gärna kunde ha varit en musikvideo. Det gillade jag!


Här är några av mina bilder från EMA 2008:




På väg till arenan. Ser ni den vita bilen brevid den lysande "bollen"?. . . Man fick gå in och sätta sig i den, välja bakgrund och spela in ett litet klipp där man pratade om galan. Alla klipp visades på MTV dagen efter. Givetvis ville vi prova! Vi missade dock att se klippet sen dagen efter men det var nog lika bra om jag ska vara ärlig. Haha..


Våra platser direkt nedanför prisutdelarscenen. (Klicka på bilden för en mer rättvis syn.) Alla trängdes vid staketen framför scenen för uppträdanden så nedanför denna (som inte hade staket) var det inte alls trångt - varken före eller under showen.


Travie/Travis McCoy & Solange Knowles delar ut pris till 30 Seconds to Mars.


Sir Paul McCartney mottar "Ultimate Ledgend Award"


Tokio Hotel vinner "Best Headliner".



Kanye West uppträder.


Kommentarer
Postat av: Gosia

Åh, jag var också där :) Det var helt underbart! Skulle lätt vilja uppleva det igen!

2010-11-08 @ 20:50:43
URL: http://gosias.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jag hejade på Lady Gaga och Eminem :) jag är glad att både vann någonting :D Vad kul att du var på EMAs någon gång, skulle gärna se den också någon gång :)

2010-11-08 @ 21:01:51
Postat av: MC

sv: HAHAHA Glad att du tyckte om videon, det är min typ av humor sånna videon asså :D man avlider!

2010-11-08 @ 23:14:01
URL: http://chabelar.blogg.se/
Postat av: Ida - A princess diary ♥

Nu är det så att Hanna som jag delar den här bloggen med har gjort någonting med sitt hår & ni läsare får gissa vad.



De 10 första som svarar rätt först får en länkning :) Lycka till.



LÄNK: http://pappasguldkort.blogg.se/2010/november/what-happend-with-hannas-hair.html

2010-11-09 @ 13:18:31
URL: http://pappasguldkort.blogg.se/
Postat av: Emmelie

Så coolt ju! :) Hur fick du biljetter dit?

2010-11-09 @ 13:23:35
URL: http://emmelieholmberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0