Snökula






Ända sedan jag var liten och såg att någon på TV hade en hel hylla full med snökulor från olika länder och städer så har jag också velat ha det. Jag tror att det var där det började med att vilja resa runt. Av någon anledning så har jag tråkigt nog inte tänkt på att köpa en från varje ställe jag varit på de senaste åren och det tycker jag är otroligt synd eftersom jag är ganska säker på att jag aldrig kommer att återvända till många av dem. Hade jag gjort det så hade jag ju haft ett par nu.

Den här fina fick jag syn på i Milano och tvekade inte en sekund på att köpa den. Min första! Det är katedralen Doumo man ser i kulan och komiskt nog så ser jag nästan mig, Lina, Rebecka och Essi gå omkring där utanför & ta kort på varandra när jag skakar den. Haha.. Tänk vad roligt det hade varit att ha en från alla tidigare resor. Jaja.. Bättre sent än aldrig!

Finns det någon typ av prydnad ni gillar extra mycket?

Kommentarer
Postat av: Carolin

Jag har en tendens att alltid köpa pennor, nyckelringar och tändare (men ger ofta bort) när jag är någonstans. Vet inte varför, men det har bara blivit så :P! Alltid köpa en tändare till mamma iaf haha!

2010-05-17 @ 23:00:24
Postat av: Lina

Jag har fått för mig att köpa antingen en nyckelring eller kylskåpsmagnet från alla ställen jag vart på. Nycklar har man ju alltid med sig och kylskåpet är mitt... hmm lägenheten, arlanda... 3e hem! :D

2010-05-18 @ 13:24:25
URL: http://thereturnofglamrock.blogg.se/
Postat av: IDA

Carolin: Men det är kul att samla så där tycker jag. :D Nyckelringar är kul att ha!

2010-05-18 @ 14:21:27
URL: http://iiea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0