Q&A




Har du några planer för framtiden, och vilka är dom isånnafall? :)
Många! Jag har dock extremt lätt för att ändra riktning och saker jag vill göra ena dagen vill jag absolut inte göra nästa dag.. så jag kan egentligen inte säga vad jag kommer att göra i framtiden (inte ens om en vecka!) men om man utgår från vad jag vill just nu så kommer jag förmodligen - inom de närmast kommande åren - att bl.a. jobba som au pair i Tyskland för att kunna lära mig språket flytande och lära känna nya människor, fortsätta att resa runt och jobba som makeupartist då och då. Sedan vet man aldrig vad som dyker upp. Kanske skippar jag Tyskland och istället åker till Kalifornien för att satsa jobba inom make up där och gå en skola jag tittat på. Kanske gör jag båda!


Vilka färger tycker du är finast att sminka sig med under sommaren?
Jag gillar korallfärger, bright blues och brons/koppar i massor. Korallerna är #1. Så fantastiskt fint till brun hy och passar till alla tillfällen.


Vilken är din favorit färg på kläder?
vad vill du jobba som i framtiden?
Vilket var ditt favort ämne i skolan?
:)
1: Svart. Tråkigt svar men jag gillar svart bäst. Just nu gillar jag även blått mycket. 2: Om du menar framtiden som med 30+ så har jag absolut ingen aning just nu. Jag får nya idéer hela tiden och som jag skrev nyss så tröttnar jag lika snabbt så det är omöjligt att säga vad jag kommer att vilja hålla på med om t.ex. 10 år. 3: Det ämne jag gillade mest i skolan var bild.


How's the love life?:)
Både du och Lina är sjukt duktiga på att sminka er och verkar vara intresserade av smink och så, varför arbetar ni inte inom sminkindustrin?
vilken av thkonserterna du varit på var bäst och varför?
vilken är din favortlåt av th?

1: Det finns inget love life att nämna. Jag är fortfarande singel och letar inte efter något förhållande just nu. 2: Vad snäll du är! Tack! Det kan hända att det kommer. Jag skulle aldrig gå en make-up-skola i Sverige men skulle däremot kunna tänka mig att gå "Empire Academy Of Makeup" i Kalifornien som en av de make-up artister jag lärt mig mycket av har gått. Det verkar vara en väldigt bra skola som ger bra möjligheter så.. Ja.. Vi får se.
3: Jag velar mellan den senaste i Milano och den allra första.. men tror ändå att jag måste säga den första. Det var bara en helt annan grej när man aldrig sett dem spela sin musik live tidigare. 4: Jag har så många och kan omöjligt säga 1.. men Ich Bin Nich' Ich var min första favorit och har alltid varit "min låt" på något sätt så den är i alla fall i toppen. Wo Sind Eure Hände, An Deiner Seite och definitivt också Komm är även de i toppen.


Jag har ett problem när det kommer till ögonskuggor! För mig blir det alltid att ögonskuggan "försvinner" då jag har en tendens att bli fuktig (eller vad man ska säga) på ögonlocken, och jag fattar inte varför? :s Hur får jag ögonskuggan att stanna kvar och se bra ut en hel dag helt enkelt? xD Har hört talas om olika produkter, men de flesta är ju så fasligt dyra (för min ekonomi i alla fall), så om du har något bra tips vore det guld!
Det låter som att du inte använder dig av någon slags primer innan du lägger på skuggan. Har jag rätt? Det jag använder på mig själv är egentligen ingen primer utan en concealer som faktiskt fungerar som både concealer och primer för ögonskugga. Den kostar dock några hundra men den primer jag hört alla mina favorit-makeup artister använda och rekommendera i flera år nu är Urban Decay Primer Potion och den är inte alls lika dyr. Den fanns att köpa från en svensk hemsida tidigare men hittar den tyvärr inte lägnre. Den går dock att beställa från brittiska asos.com och hur du än gör - om du beställer eller inte - så rekommenderar jag verkligen en primer under ögonskuggan. Skillnaden på hållbarheten med och utan är verkligen enorm. Gå till t.e.x. Kicks och fråga efter en ögonskuggeprimer till budgetpris så hittar de nog en åt dig.





Måste bara säga att ja älskar ditt hår, det är liksom så enkelt men ändå helt perfekt! Plattar du det eller är det naturligt så rakt?
Åh tack så jättemycket! Om jag låter det självtorka så har jag lite självfall men om jag fönar det så blir det rakt utan större ansträngning. Topparna kan dock vara lite böjda så om jag orkar så plattar jag dem.


Något tips på bra lösögonfransar?
Jag älskar Ardells! Favoriterna är #108 för en naturell look, #305 till sotade ögon och till allt annat tycker jag om att använda min egen kombo; tar ett par #108 och sätter ett par #103 ute i kanterna (eftersom de sistnämnda är hörnfransar) ovanpå 108:orna för att få den form som jag tycker passar mina ögon bäst. Har provat från flera andra märken men går alltid tillbaka till Ardell. Köpte ett par från MAC i början av Mars eftersom jag länge suktat efter att prova deras men blev väldigt besviken. Dyrare är definitivt inte alltid lika med bättre - kom ihåg det.




Sitter ditt smink hela dagen eller måste du fixa till det lite då och då :)?
Jag bättrar gärna på basen med lite concealer under dagen om det behövs och även läppstiftet/läppglanset men ögonskuggan brukar hålla sig.


Favorit affär för kläder?
Gina Tricot har mycket fint i min smak men jag tycker det är lite tråkigt att köpa plagg som miljontals andra också har. Såklart kan man dock matcha dem på sitt eget sätt så jag får nog säga Gina, H&M och Topshop. River Island hade nog varit i toppen om den funnits här i Sverige.


Hur lång tid tar det för dig att bli helt klar med smink och hår:)?
Det beror helt på vad jag gör iordning mig för och hur mycket tid jag har men jag tycker inte om att inte ha tid på mig när jag ska göra mig iordning. Har jag mycket tid och kanske vill prova en ny sminkning så kan jag ta över 2 timmar på mig allt som allt. Har jag mindre tid på mig och gör en enklare sminkning så kan jag nog vara klar på 40-45 minuter och håret fixas då på de sista 10 minuterna.


Vad tycker du om bloggen http://klackarnaitaket.blogg.se som var på Blogawards i höstas?
Aldrig hört talas om. Får ta en titt!


Hur många nagellack äger du?
37 stycken nu efter att precis ha rensat bort de gamla ur lådan.


när ska du & lina komma till stockholm?! :D saknar er liksom
Vi kommer ner under andra veckan i Juni! :D Detsamma! ♥


Ska du på Lady Gaga nu i maj?
Nope. Jag var inte på konserten igår och ska inte heller på den idag. Såg henne live i Kungsträdgården under hennes första (?) sverigebesök och skulle gärna se henne då jag tycker att hon är fantastisk men det blir inte den här gången.


Kan man boka dig för att bli sminkad? Hur mycket tar du för en sminkning isåfall?
Eftersom jag inte har ett stort utbud/lager av basprodukter (foundation, puder och concealer) i olika nyanser för olika hudtoner och därför oftast använder personers egna produkter till basen tills jag skaffat egna produkter (då jag anser att det vore ohygieniskt att använda mina) så anser jag att jag inte kan ta fullt lika mycket betalt som jag annars hade kunnat. Jag tar 150:- för en sminkning och då ingår lösögonfransar och en provsminkning där jag tillsammans med kunden provar färger, pratar om vad personen i fråga vill ha och provar en eller två sminkningar så att personen ska kunna bli så nöjd som möjligt med resultatet och verkligen få som den vill. Många blivande brudar gör detta inför sin bröllopsmakeup och jag tycker att det är en väldigt bra idé så att man kan komma på samma nivå för kundens skull och kör därför själv med detta.


Ska du & Lina till Comet? :)
Troligen inte. Jag var faktiskt nära att beställa biljetter förra veckan men det blir nog inget.


Hur länge har du bloggat?
Sedan Oktober 2008.


3 sminkprodukter du inte kan vara utan?
Läppstift, concealer, ögonbrynspenna.


Om du skulle få döpa Tom & Bills hundar, vad skulle du välja för namn? :) och varför döpte du din katt till mozart?
Jag skulle inte vilka döpa dem eftersom jag tycker att namnet ska kunna kopplas till djurets personlighet på något sätt och eftersom det inte är mina hundar så skulle det bli svårt att säga hur de är.

Att jag döpte min katt till Mozart har att göra med just det - att namnet passar till kattens personlighet. Valet av namn här har att göra med att jag och min familj tittade på filmen "Amadeus Mozart" väldigt ofta för ett par år sedan och då vi tyckte att kattens personlighet var lika udda som filmkaraktärens så var det ett passande namn. He's very special my little baby.


Vilken är den bästa TH dvdn?
Bästa THTV avsnittet?
Har du någon favorit i bandet?
Bästa konserten under humanoid turnén du var på?

1: Zimmer 483 - Live in Europe! 2: Oh nej.. Det är omöjligt att välja. Jag har dessutom inte sett något avsnitt alls på hur länge som helst (och alltså glömt mycket) så jag kan inte heller säga några st favoritavsnitt. 3: Tom. 4: Milano!


Favorit låt med TH?
Och vad använder du för foundation & mascara?

1: Kan omöjligt säga 1. Komm, Ich Bin Nich' Ich, Wo Sind Eure Hände, An Deiner Seite och Für Immer Jetzt (och många fler) är allihopa i toppen. 2: Just nu använder jag HD Foundation från Make Up For Ever och True Match från L'Oreal. (Köpte den sistnämnda i onsdags och blev missnöjd med färgen så om någon använder den, har den ljusaste nyansen W1 Ivory Doré/Golden Ivory och vill köpa min så säg till.) Mascara: Make Up For Ever Aqua Smoky Lash (den vattenfasta).




Förutom att jag saknar dig och Lina väldigt mycket så ska jag ställa någon fråga.
Tycker du Converse är snyggt? Isåfall vilken färg tycker du är snyggast?
Nån kanske nämnde det, men hur går det med kärleken?
Kollar du på någon speciell serie? Någon favorit som du har?
Vart skulle du helst vilja flytta och varför?

Detsamma Jonna! ♥
1: Mja det beror på vem som har dem och till vad. Hur personen bär upp dem med andra ord. Som sagt så beror det helt på vad man har på sig annars men svarta och vita är väl enklast att matcha. Jag ägen inga men skulle kunna tänka mig ett par svarta med massa nitar på om det fanns/finns.
2: Det går som sagt ingenstans för jag letar inte alls efter något just nu.
3: Av de serier som går på TV så älskar jag NUMB3RS. (Bild 3 här nedanför.) Jag blir så faschinerad av Charlie Eppes och hans hjärna. Jordan Rättsläkare är också en favorit men det har jag inte sett på länge nu. Jag vill påstå att jag föredrar serier med smarta människor och klarar inte av program som typ Simpsons, South Park o.s.v. Av de som inte längre går på tv (EDIT: säsong 3 börjar på 1:an på måndag!! = samma säsong som jag är inne på nu) så gillar jag Tudors och självklart Ally McBeal. Det var nog min första favoritserie. Äger dock fortfarande ingen av DVD-boxarna.
4: Det finns några alternativ. Flytta för att plugga: Kalifornien. Anledning: Det finns en makeup-skola där som jag är intresserad av. Flytta för att jobba och bo ett tag: Hamburg. Anledning: Jag känner mig hemma i staden och vill lära mig språket flytande. Flytta för att bo: Stockholm. Anledning: Som jag känner nu så är Sverige fortfarande "hemma" och i Stockholm finns det mycket av det jag söker så det skulle förmodligen passa mig väldigt bra.




Det kanske är svårt men om du måste rangordna th konserterna du varit på från bäst till sämst vilken ordning väljer du då?
Amsterdam
Milano
Essen
Helsingfors
Stockholm
Nijmegen
Göteborg


vilken är din favoritstad? :)

Stockholm und Hamburg. :)


Hur lång är du?
1.69 förra gången jag mätte mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0