Day 06 - A song that reminds you of somewhere

Busy day! Har varit upptagen med födelsedagsfirande, shopping och Tudors. (Berättar mer om dagen imorgon.) Hann inte heller med dagens låt i den här listan igår men den jag hade valt var R.E.M - Losing my religion för att den påminner mig om en av mina äldre systrar. Det är även en sån där låt jag inte verkar kunna tröttna på.

Idag är det "A song that reminds you of somewhere" och den första låt som poppade upp i huvudet var Brick & Lace - Love is wicked. Jag vet att jag sagt det 100 gånger tidigare men låten påminner mig om Madrid och min och Linas "ca-ett-dygns-resa" som vi gjorde dit under 2007. Synd bara att jag inte längre hittar versionen som jag har på min iPod någonstans på nätet utan bara massa live-versioner och liknande. Den riktiga versionen är bäst. Kan inte höra den utan att tänka på ett ögonblick under flygresan, köandet, hur jag sprang runt & letade efter min jacka som jag tappat på väg av scenen och hur vi sjöng med för allt vi hade när låtarna från Scream-albumet spelades högt (som satan) ur högtalare från scenen. Haha..


Kommentarer
Postat av: sandra

Åh! Losing my religion in my <3

bästa ever och tröttnar aldrig!

2010-05-06 @ 15:20:20
URL: http://www.pandys-sandra.blogspot.com
Postat av: Malin

var inte det nåt utav de halsbanden Bill hade på sig senare?

2010-05-07 @ 00:01:09
URL: http://lunsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0