Aguilera VS GaGa

Jag är verkligen inte mycket för skvaller men medan jag klickade mig runt på olika make up-sidor så kunde jag inte undgå den här videon.

Visst har Christina nästan alltid kört på sexigt i sina musikvideor men ni kan ju inte neka till att hennes nyaste påminner mycket om Gaga. Samtidigt som jag tycker att det finns för många likheter för att säga att hon inte i alla fall fått lite inspiration från Lady G så förstår jag samtidigt att det är dumt att påstå att hon härmar henne (även fast hon nekat till det) när hon kanske bara har börjat gilla samma saker. Vi "vanliga" människor kan ju gå runt i Gaga-inspirerade kläder utan att bli utpekade som härmapor för det så visst borde även en artist få klä sig som den vill utan att bli påhoppad om att hon/han "snor stilen" från en annan.

Haha.. Jag är lite dubbel i det här som ni kanske märker... Eller kanske snarare ganska neutral (?) eftersom jag varken är mer för eller emot. Tyckte helt enkelt bara att det var kul att se likheterna när man väl såg bilderna vid varandra. Jag gillar båda artisterna och menar inte inget elakt mot någon av dem.

Vad tycker ni? Är det för likt eller inte? Se bilderna nedan och döm själva.





"A red lace lingerie set"


"Funky handmotions"


Close up med röda läppar och solbrillor (från samma märke)


Staven


..och en udda, heltäckande mask för ansiktet.

Printade bilder från vevo.com


Kommentarer
Postat av: Max

Akon sa ju nyligen i en intervju att Christina skulle sluta härma Gaga, så om han säger det till allmänheten lär det ju vara något som verkligen är sant ;p

2010-05-04 @ 15:17:15
URL: http://maxnorinder.blogg.se/
Postat av: Veronica

Jadu, ända sedan jag hörde Christina's nya låt så har jag tyckt att hon försöker efterlikna Lady Gaga. Eller rättare sagt så tyckte jag hon försökte efterlikna Gaga när hon uppträdde på en MTVgala i höstas(?) där hon hade gjort remixer på några utav hennes äldre låtar.. Så naaae, jag tycker hon borde hitta på något eget och låta Lady Gaga vara den coola bruden för sig själv, haha xD

2010-05-04 @ 19:48:54
URL: http://outofview.blogg.se/
Postat av: Essi

Jag tycker att Christina tar efter Gaga, men samtidigt är det så otroligt många som gör det, i olika utsträckningar såklart och därför märks det mer på vissa.

Som du själv nämnde går vi "vanliga" människor runt i kläder inspirerade av miss Gaga och det är just det som är grejen. Det är så pass många och allt runt Gaga har blivit så ofantligt stort och populärt att folk längre inte direkt härmar.

Jag skulle snarare påstå att hon har influerat en hel värld. Att hon har kommit med något helt nytt, en ny stil, ett nytt sätt att uttrycka sig på och en tillåtelse att vara lite galen samtidigt.

Därför tror jag att det verkar som att Rihanna, Christina, Britney och alla andra härmat Lady Gaga, men egentligen har de bara följt det här som blivit något mer än bara en trend. Gaga är en ikon ur många synvinklar.

(Haha, förstår du vad jag menar? Vet inte om det blev luddigt.)

Det är min åsikt i alla fall. Men jo, Christina har tagit det lite väl långt gällande detaljer.

2010-05-04 @ 20:09:41
Postat av: Essi

Lustigt att jag inte enn tog musiken som ett exempel. Men många, många artister har följt Gaga i fotspåren gällande musik också.

2010-05-04 @ 20:11:38
Postat av: Essi

Lustigt att jag inte ens nämnde musiken som ett exempel. Många, många artister har följt i Gagas fotspår gällande musik och musikvideor. Och det behöver inte vara musik som liknar, ett exempel är bara Tokio Hotel som även de blivit mer "elektroniska" med sitt senaste album. Och många med dem, utan att det direkt handlar om Gaga. Förstår du vad jag menar med att hon påverkar rent allmänt? :)

2010-05-04 @ 20:15:36
Postat av: Essi

Fan va krångel det blev med kommentarsidan, så ursäkta om du får denna kommentar fler gånger, haha.



Lustigt att jag inte ens nämnde musiken som ett exempel. Många, många artister har följt i Gagas fotspår gällande musik och musikvideor. Och det behöver inte vara musik som liknar, ett exempel är bara Tokio Hotel som även de blivit mer "elektroniska" med sitt senaste album. Och många med dem, utan att det direkt handlar om Gaga. Förstår du vad jag menar med att hon påverkar rent allmänt? :)

2010-05-04 @ 20:17:34
Postat av: IDA

Essi: Jag förstår precis! Håller med dig fullständigt! Fan vad bra du är på att förklara och hitta rätt ord att använda (!). :D

2010-05-04 @ 20:19:22
URL: http://iiea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0