19 Maj 2010

Min mosters hund är här idag coh även fast han är väldigt go i sig så har jag ett problem. Han kom nyss in med en fästing som höll på att krypa in i pälsen på ryggen och jag som skulle vara duktig och ta bort den råkade istället svinga iväg den så nu kryper den omkring någonstans här på golvet nedanför mig. Vågar knappt kliva ner från stolen men det måste jag såklart... Ska gå ner och fixa lite mat alldeles strax och sätta mig på altanen med mamma i väntan på att lillasyster ska kika förbi en sväng. Är så hungrig så jag ska göra iornding lite lax hade jag tänkt. Yummie!

Igår kväll bestämde jag mig för att ta en powerwalk och plötsligt kom jag på mig själv med att springa - och klara av det dessutom! Jag fick sån energi och "peppning" av refrängen till låten "Wavin' flag" med K'naan, Will.I.Am & David Guetta att jag för en stund glömde bort att jag inte alls har konditionen för annat än promenader (än så länge). Jag har ett par riktigt bra gå- och joggingskor så det kändes lite som att jag flög fram. Riktigt härligt! Nu måste jag dock träna upp mig lite innan jag kan springa igen. Det är ju faktiskt inte bra för kroppen att gå direkt från otränad med noll kondition till att springa så jag får hålla mig ett tag nu även om jag redan är sugen igen. Sen har jag planer på att ta mig ut i skogen och leka Pocahontas. Hehe..

På tal om Pocahontas så har jag en liten fråga till er lite senare!


Kommentarer
Postat av: Jasmine

sv; hahha, jag skrattade så jag tjöt när jag läste det inlägget. Jag har inte en aning om vem tjejen är, kom in på hennes blogg av en slump för hon hade kommenterat på en av de större th bloggarna (: Men hon kan ju inte varit fan så länge eftersom alla vet att dem aldrig skulle lämna Tyskland och sin familj.

2010-05-19 @ 18:41:27
URL: http://jasses.devote.se
Postat av: jasmine

sv; Om det är, men jag gillar originalet mer haha ;D

2010-05-19 @ 19:29:48
URL: http://jasses.devote.se
Postat av: LISOU

Absolut! Så rätt.

2010-05-19 @ 20:02:34
URL: http://lisou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0