Ett paket kommer lastat med..

Idag fick jag hem ett paket från USA innehållande smink, smink och mera smink. Det var 4 läppstift & 3 läppglans från NYX samt 7 små pigment-samples från MAC.

Som jag befarade passade inte alla läppstiften mig i färgerna men det är ju en chansning man gör när man beställer utan att ha sett färgerna innan. De jag ville ha hade preics tagit slut men p.g.a. rean valde jag istället 4 andra. Gem, Ceto, Twist och Spell Bound som är den jag gillar mest. Det var även den enda utan pärlskimmer i (vilket jag inte gillar i läppstift).

För att förklara färgerna lite kortfattat så skulle jag kalla Spell Bound för en mörk Barbierosa, Ceto en "sheer" bronze, Gem är en mer knalligare rosa och får mig att tänka på ett par knallrosa, glansiga leggings medan Twist har en brunröd ton som direkt får mig att tänka på den vackra sångeskan Sade. Den här nyansen är som skapad för henned hudton och vore otroligt fin på en kvinna med hennes utseende.




Bilden gör inte riktigt rättvisa men det är så nära jag kommer med kameran jag har.





Pigmentproverna från MAC var både permanenta (vilket innebär att de finns i deras vanliga sortiment) och pro (vilket innebär att de endast säljs i MAC Pro stores, inte i vanliga eller i MAC-diskar). Lånade beskrivningen här nedan från sidan jag beställde pigmentproverna från.

Black Black(Pro) It is a flat, rich matte black color.
Copper Sparkle - (Pro) It is a rich metallic copper color.
Deep Blue Green - (Pro) It is a rich, deep bluish green color.
Grape - (Pro) It is a deep purple shone with small peart particle.
Naked - (Permanent) It is a neutral beige color with minimum to no shimmer.
Vanilla(Permanent) It is a frosted soft ivory white color.
White - (Pro) It is a soft peart white color.




Copper Sparkle blir superfin till solbränd hy i sommar. Deep Blue Green är favoriten!

Kommentarer
Postat av: Ida [ i d a b a r c k . b l o g g . s e ]

SVAR aw, fan vad söt du är! :)) jag saknar dig mer ju ♥ haha, men du hade inte behövt tvinga oss ju, du kunde bara fråga så skulle vi vilja det :D ni får komma hit snart!!



SVAR ja, jag med :D allting blev så himla lyckat :) vi som hade bestämt att vi skulle ses, så bodde vi typ bredvid varandra, haha!

2010-03-23 @ 07:21:51
URL: http://idabarck.blogg.se/
Postat av: petra

ÅH tänkte beställa sånna där MAC samples.. men visste inte riktigt om de skulle vara bara eftersom de är lösa skuggor. Smular de mycket?

2010-03-23 @ 20:00:58
URL: http://petrasa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0