Sigma "Sigmax HD brush kit" review





Förra månaden fick jag hem Sigmas nyaste borstset "Sigmax HD brush kit" som tagits fram för att ge en perfekt HD-bas. Setet innehåller 3 borstar: F80 Flat Top Kabuki, F82 Round Top Kabuki och F84 Angled Top Kabuki och ska alla tre vara perfekta för att applicera och blenda ut flytande, kräm- och puderprodukter. Priset ligger på 42 dollar/ca 286 svenska kronor och vill man inte ha alla tre så finns de även att köpa för 16 dollar/109 svenska kronor styck.



F80 - Flat Top Kabuki
Jag var väldigt sugen på att prova den här efter att ha hört många bra recensioner och blev lyckligtvis inte besviken; det här är en riktigt bra borste som applicerar foundation och puder till ett resultat som påminner om airbrushing och ser både fräscht och snyggt ut. På mig själv så föredrar jag att använda den till puder just för den platta, fasta men lena ytan som man likt med en puderpuff kan buffa på pudret där man vill men med skillnaden att man med borsten enkelt även kan borsta bort överflöd samt har alternativet till en lättare applicering. Allt i ett!



F82 - Round Top Kabuki
Säg hej till min nya favoritborste för foundation.  F82:an blendar in min flytande foundation så enkelt och ger en snygg finish utan att täppa till porer. Det ser fräscht ut precis som med F80:n men  till skillnad från den så är det med den här mycket enklare att komma åt överallt - speciellt runt näsan och under ögonen. De täta stråna gör även att det här är den som ger bäst täckning av dessa tre.
Till er som använder mineralfoundation; look no further! Det här är borsten för er.



F84 - Angled Top Synthetic Kabuki
..ska vara bra för att få en preciserad men enkelt utsuddad applikation av produkter på kinderna. Eftersom jag personligen inte är överförtjust i rouge så upplever jag att den täta borsten ger en för tung mängd produkt för min smak och skulle istället välja en fluffigare, lite mindre tät men ändå lika mjuk borste till detta  men jag tycker däremot att den fungerar bra för att konturera ansiktet med puderprodukter så det är vad jag använder den till.


Allt som allt så tycker jag att det är ett riktigt bra set och definitivt ett som jag skulle rekommendera om man är ute efter bra borstar till basen utan MAC-priserna  -  nybörjare eller proffs spelar ingen roll.

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Åh, det är tur att vi har dig Ida!

2010-12-28 @ 00:25:38
Postat av: Johanna

sämsta bloggerskan?

2010-12-30 @ 13:51:16
Postat av: IDA

Johanna: Att min blogg är så pass intressant för dig att du en vecka efter mitt senaste inlägg fortfarande väntar på uppdatering tar jag som en komplimang. :) Tack!

2010-12-30 @ 22:51:35
URL: http://iiea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0