River Island goodies och höstmode i allmänhet



How I wish we had a River Island store here in Sweden. Haha.. Jag vet att jag sagt det förut men jag säger det igen. Det är riktigt synd. Kanske dock bra för ekonomin men att i alla fall börja frakta till vårat avlånga land vore ju inte alls fel.

Det här gäller inte bara River Island utan de flesta butikerna; är det bara jag som tycker att de snyggaste kläderna finns i butik under hösten? Jag ser alltid fram emot när höstkläderna börjar komma in och hittar alltid massor av plagg jag tycker om. Skorna är som snyggast, jackorna, alla stora, snygga, stickade tröjor, boots (som enligt mig är snyggare på hösten än sommaren) och höga skinnstövlar och t.o.m. klänningar och kjolar blir snyggare under den här årstiden. Jag gillar kontrasten man kan få när man mixar plagg som blir vanligare nu till vintern - t.ex. ett par snygga skinnbyxor med en stor stickad tröja med snygg krage. Vet dock inte hur skinnbrallorna skulle se ut på just mig men på många är det snyggt om man matchar det rätt.

Våren är nog den värsta årstiden - i klädväg - enligt mig. Jag lyckas alltid klä mig antingen för varmt eller för kallt och sällan precis "lagom". Oh ja.. I-landsproblem fullt ut men ni fårstår vad jag menar. När hösten och kylan på kvällarna börjar komma så kan man bara ta med en jacka eller en stickad tröja att dra på sig över t.ex. klänningen och om man tänker efter så är det väl förmodligen lika enkelt under våren men personligen så tycker jag på något sätt att det är enklare att gå från varmt till kallt än tvärtom. Någon som håller med mig?

Vad tycker ni? Vilken är din favoritårstid när det gäller att klä sig?


Kommentarer
Postat av: Ida - A princess diary ♥

sv: Ja, okej! Jag ska försöka imorgonkväll :) annars smsar jag dig, okej? :)<3

2010-08-19 @ 00:38:57
URL: http://pappasguldkort.blogg.se/
Postat av: petra

Hösten är klart bäst vad det gäller kläder & dess mode!

Dock har jag alltid svårt för skor på hösten, tycker där att det är både lättare och roligare på sommaren. :)

2010-08-19 @ 10:14:01
URL: http://petrasa.blogg.se/
Postat av: Johanna

DE SVARTA PUMPSEN, ARMBANDET OCH DEN GRÖNA KOFTAN..GIVE IT TO MEEEE 8D

2010-08-19 @ 23:30:02
URL: http://themusiclives.blogg.se/
Postat av: niki

like like like!

2010-08-30 @ 08:31:03
URL: http://www.darksideofthesun.blog.cz

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0