Min kväll är räddad



Jag kan inte minnas att jag någonsin varit så uttråkad som jag varit den senaste timmen. Har suttit hemma och förgäves försökt få med folk till Västerås för några öl på någon bar men är de inte för trötta så är det lan som gäller. (Vem fan väljer dataspel före en barrunda?) Nu ska jag i alla fall sticka iväg ner till samhället för att hämta ut ett paket och möta upp Emelie (som var lika uttråkad som mig) för käk på Släggan.

Förresten.. Gud vad kul det var att läsa vad ni skrivit om Zimmer VS. Humanoid! Håller verkligen med om att de nya låtarna verkligen "växte" när man hörde dem live och att Zimmer-turnén var så mycket mer personlig och spontan. Konserterna på Humanoid City-turnén kändes mycket mer planerade trots att det visst fanns småsaker som skilde konserterna åt. De hade samma rörelsemönster (förutom i Helsingfors då de inte hade catwalken och därmed blev tvugna att röra sig mer åt sidorna. DET var kul) och något jag också tyckte var liiite tråkigt var att de hade samma tacktal överallt. Givetvis menar jag inte att de borde ha tänkt ut 32 olika tacktal men snäppet mer unika hade nog lyft det hela lite. Fint var det i alla fall att de ens valde att lägga till en egen tid för att kunna tacka fansen under showen som de gjorde.

De som säger att killarna inte bryr sig om sina fans bör ta sig en rejäl funderare. Att de ibland t.e.x. väljer att ta en väg förbi fansen har inget att göra med hurvida de uppskattar sina fans eller inte. Efter att flitigt ha signerat och haft kameror upp i ansiktet varenda dag under 5 års tid, ha slitit ut kropp & själ genom att åkt en extra runda land och rike runt vid tider de egentligen behövt vila endast så att deras extremt krävande "fans" (som hotat med självmord om de inte kommer) ska få se dem.. och ha stått ut med folk som följer varenda steg de tar varenda dag under alla dessa år så har de nu all rätt i världen att ta en bakväg ut/in från hotell (o.s.v.) när de än känner för det.

Vet att de flesta fans som läser detta har samma åsikt som mig här. "Veteranerna" bland deras fans har oftast samma åsikter i det mesta om bandet och de är egentligen de enda åsikterna jag bryr mig om.

Zurück zu warheit; Ett paket och mat var det ja!


Kommentarer
Postat av: Rach

hehe känns som att jag kommenterar på mycket här. Men det är bara trevligt antar jag ;) Men håller med (surprise?!). De är inte heller dem som bestämmer om de tar bakvägen osv. Ibland kanske, men inte alltid. De har kanske ställen att vara på t.ex;ett schema. Eller att ja, att ANDRA bestämmer det för dem, de är inte dem som avgör det, även om de kanske VILL. (De gör ju def. som de själva vill osv, låter ingen bestämma över dem, men antar att man förstår vad jag menar.)

2010-04-24 @ 21:37:01
URL: http://thechase.webblogg.se/
Postat av: Ida [ i d a b a r c k . b l o g g . s e ]

YOU GO GIRL! :D♥

håller med dig till hundra procent. jag tycker det är solklart att de ska få gå in bakvägen ifall de känner att de inte orkar signera 100-tals papper. det är klart att det kan kännas jävligt för de som står där utanför och har väntat väldigt länge - men jag tycker ändå att man borde ha lite överseende. de är helt vanliga människor som faktiskt har känslor och behöver även vila som vilken annan människa som helst. hellre det än att de ska bli utbrända/gå in i väggen pga att de "måste" signera varenda gång de befinner sig någonstanns och fansen då hotar med att ta livet av sig och säger att de är bithiga osv. förstår verkligen inte hur man tänker då.



oj lång text, ursäkta! (a) haha.

2010-04-24 @ 21:42:24
URL: http://idabarck.blogg.se/
Postat av: Alice

Ah! Väl talat i kraftiga mått mätt, angående TH/fans-grejen. Jag håller med menar jag då.

2010-04-24 @ 23:05:35
Postat av: Alice

Fast jag får ju inte glömma att till och med jag blev ganska så förbannad på dem när de på morgonen innan de åkte till nrj den 8 september tog bakvägen från hotellet när vi endast var FEM STYCKEN där. Det hade ungefär tagit dem 2 sekunder innan de gick vidare till bilen.

Jaja. Det var då och jag blev arg i min besvikelse över att ha stått där och frusit!

Dubbelmoralalice!

2010-04-24 @ 23:08:55
Postat av: Martina

Ska jag säga min åsikt tycker jag dem klagar ibland lite väl mkt över hur lite privattid de har, att dem gör det som gör idag är ett val som dem har gjort. I och med det har dem även ett val att sluta, så att signera eller ens bara gå förbi när det står 5-50 personer tycker jag är ett ganska lätt uppoffring för allt dem får tbx. Men sen kan det ju skilja sig dag till dag, eftersom dem som skrivet ovan är människor precis som alla andra.

Ursäka för lång text ;)

2010-04-25 @ 00:04:20
URL: http://zoomintome.blogg.se/
Postat av: Rebecka

hahaha lampan!!



Och ja, jag håller med! Alltid, everyday!

2010-04-25 @ 02:07:10
Postat av: IDA

Alice: Tackar, tackar! Nej givetvis är det tråkigt och det klart man blir lite besviken om man väntat och speciellt om det bara är så där pass några fans men som jag skrev till Ida (idabarck.blogg.se) så får man ju inte glömma att de bara är människor (och det menar jag självklart inte att du skulle gjort, haha) som helt enkelt kanske inte alltid orkar gå upp lite tidigare för att ha tid för signering varenda gång det står fans utanför deras hotell (eller vad det nu är). Jag blev också besviken (som fasen) för att de inte kunde komma ut några minuter tidigare vid Grand Hotel 2007 när de skulle flyga vidare till Spanien eftersom vi också var så pass några så vi då egentligen hade kunnat få en bild var men tänker annorlunda kring det idag och tror mig förstå det hela bättre än jag gjorde då.. Och jag är 110% säker på att du förstår hur jag menar. :)



Rebecka: Lampan ja! :D Funkar dina batterier fortfarande? Tog typ 30 bilder med den där idag.. Haha!

2010-04-25 @ 03:09:21
URL: http://iiea.blogg.se/
Postat av: Martina

Sv: Jovisst var det en del folk :p Läste att på 44 av deras 100 spelningar förra året spelade de för över 2 miljoner människor :D

2010-04-25 @ 11:44:11
URL: http://zoomintome.blogg.se/
Postat av: Rach

SV: ja precis :)

2010-04-25 @ 13:24:01
URL: http://thechase.webblogg.se/
Postat av: Lina

Behöver jag ens skriva något? :P

2010-04-25 @ 15:32:50
URL: http://thereturnofglamrock.blogg.se/
Postat av: Martina

Sv: jo det är nog en extrem men bra känsla, förhoppningsvis iaf. Jo men det är sant, att dem gör lite mer mainstream musik, och har många yngre fans som måste ha mamma eller pappa med sig så det är nog mer föräldrar också än på TH :p

2010-04-25 @ 20:11:00
URL: http://zoomintome.blogg.se/
Postat av: Soza

Sv: Jaha, okej :)

2010-04-25 @ 20:18:29
URL: http://aimingforthestars.blogg.se/
Postat av: Hanna

Bra skrivet! Håller med om det mesta. Eller ja, allt tror jag :)

2010-04-25 @ 21:27:13
URL: http://hannatselin.blogg.se/
Postat av: Hanna ♥

Håller med dig! Skitbra skrivet, det där om Humanoid turnén också, att den var mer "inövad" på något sätt, men såklart, killarna blir större också och kör på sådant. Men som du sa, låtarna blev mkt mäktigare! :D



sv: Jaa, så fina! <3

2010-04-26 @ 00:56:12
URL: http://hannakaulitz.blogg.se/
Postat av: JOhanna

Sv: Haha ja asså jag blir vansinnig när han ska lägga sina jävla kläder överallt fast nu är det på hans datastol..ännu värre!

2010-04-26 @ 10:10:04
URL: http://themusiclives.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0