TIPS: Liquid Eyeliner

På jakt efter en flytande eyeliner? Då har jag två stycken att rekommendera;




Expert Eyeliner från Nivea har varit en favorit i många år och kommer att finnas i min sminkväska så länge den finns att köpa. Den har en väldigt smal och böjbar tipp som gör att man enkelt kan skapa väldigt tunna linjer samt givetvis bygga upp till tjockare linjer om man föredrar det. Expert Eyeliner är även superbra om man t.ex. vill göra en smal vinge i slutet av ögat som jag själv alltid har. Variationsmöjligheterna är många och det gör den till min absoluta favorit. Vet inte exakt pris här men den kostar förmodligen runt hundralappen och finns att köpa på bl.a. Kicks och Åhléns.




Penultimate Eyeliner från MAC är min favorit när jag ska ska sminka andra eftersom den är väldigt stadig och hamnar precis där man vill att den ska hamna. Påminner om en spetstig tuschpenna! Pris 180:-




P.S. Ett billigare alternativ till Penultimate Eyeliner är Felt Tip Liner från NYX. Har dock inte testat den själv men förmodar att den fungerar på ett liknande sätt. Du hittar den här!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0