7 April 2010

Den här spontana resan kom så plötsligt att hela dagarna går åt till att planera kring den så att allt hinner fixas. Det är bara 5 dagar kvar till Milano, 4 dagar till vi åker till Stockholm och 3 dagar att göra allt som behöver göras innan.. men det kommer att fungera fint. Känns skönt att man kan växla pengar pengar på flygplatsen såatt  jag slipper åka in till stan innan och istället kan koncentrera mig på allt här hemma.

Igår fick jag dock inte mycket gjort. Min & Linas barndomsvän & extra familjemedlem kom över för en sista middag innan hon flyttar till Thailand på Torsdag och självklart blev det fattiga riddare. Vi kan nog kalla det "våran maträtt" eftersom vi tvingat mamma att göra det åt oss sedan vi var små. Vi alla älskar det lika mycket. Vi tittade igenom gamla fotoalbum och skrattade åt hur vi såg ut. Kul ändå att vi känt varanda så länge. Någon som är nyfiken på att se några bilder?



Fattiga riddare måste vara en av de godaste sakerna man kan äta. Om du mot förmodan inte smakat det så rekommenderar jag starkt att du provar. Ta brödskivor (helst vitt rostbröd), doppa i en djup tallrik med mjölk, stek i en stekpanna och doppa sedan i kanel & socker som du tidigare blandat ihop en en djup tallrik. Servera som de är.
Det är obeskrivligt gott!

Kommentarer
Postat av: Lina

Yummie 8d

2010-04-07 @ 16:41:01
URL: http://thereturnofglamrock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0