28 April 2010

Igår fick jag bevisa att jag kommer från en arbetarsläkt och spenderade mesta delen av dagen till att röja undan ett halvt träd på gården. Fick både ont i ena axeln och blåsor på ena handen men det hör ju nästan till. Haha.. Det är lite av charmen med att arbeta så där - att man blir fysiskt utsliten. Håller ni inte med? Inte för att det kanske är bra men såna där småskador gör inget för mig.

På tal om arbetare så tycker jag att det är mysigt att se äldre män med såna där grova, utnötta, rejäla arbetarhänder jobba då det på något sätt påminner mig om många män i min släkt av någon anledning, ger mig minnen från min barndom o.s.v.... Och på tal om män och min syn på hur en "manlig man" ska vara så har jag komiskt nog märkt att det är svårt att hitta en kille som är mer MAN än jag. Visst är jag definitivt mer feminin i mitt yttre men att döma till en helhet av några egenskaper jag har, bl.a. mitt sätt att vara rak så är får jag det ärligt talat till att jag är mer man än 2/3 av alla killar jag känner. Det är illa! Känner att jag behöver lära känna fler för att jämna ut det här.

Idag har jag varit nästan lika upptagen och haft fullt upp med att bl.a. klippa och färga hår, göra sminkbeställningar och fixa saker inför valborg. Vad ska ni göra på fredag? Har ni något roligt inplanerat? Vi har inte rikrigt bestämt oss än men det lutar mot att att ta färjan ut till en ö i Västerås för att festa där. Annars hoppas jag på att få grilla!


Kommentarer
Postat av: Veronica

För mig blir det grillning (om vädret tillåter vill säga) och sedan är inte så mycket planerat. Möjligtvis gå på krogen och se Dead by April :) Hoppas att du får en bra Valborg!

2010-04-29 @ 09:14:25
URL: http://outofview.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0