Berlin: Day 2

Efter att vi hade besökt Madame Tussauds på våran andra dag i Berlin så ville vi hitta inspelningsplatsen för Tokio Hotel's musikvideo Der letzte Tag och med lite hjälp så kom vi till slut rätt.

Medans vi vandrade längs en lite mindre gata så skymtade jag en relativt låg byggnad mellan trädgrenarna med en "rundare del" på taket som jag tyckte mig känna igen. Jag stannade till, gick tillbaka några steg och sprang över vägen för att ta en närmare titt.

"Nej, det är inte här", envisades Lina.
- JOHO! Titta!! Det är ju det där runda!" ropade jag.


Vi hade hamnat på baksidan av byggnaden och skyndade till andra sidan...


..för att mötas av en härlig syn. Kino Kosmos!


Tadaa! (Synd bara att vi kom 3 år för sent, right? Haha)



Jag blev själv förvånad över hur uppjagad jag blev av att se stället. Tog tusen bilder och kunde inte sluta le. Det var nästan som att killarna själva var där.




Med glatt humör vandrade vi vidare för att hitta ett matställe..


I kind of freaked out när jag såg den här postern på Sean Paul. Trodde att det stod datum för konsert i Berlin = snart konsert i Sverige... Men nej, det var det inte. Jag får vänta lite till men hoppas att jag snart får se honom live igen.


Vi hittade en jätte mysig restaurang vid namn Block House



Trevlig personal, väldigt god mat och t.o.m. svenska menyer hade dem. Thumbs up!


Även denna kväll gick vi runt och bara utforskade staden. På kvällen tog vi oss tillbaka till hotellet och vid 02 så tog nyfikenheten över och vi tog en taxi till Alexanderplatz för att hitta någon öppen bar. Torsdagnätter kanske inte är de mest livade men vi hittade några som fortfarande höll igång. Den vi hamnade på var tyvärr inte den bästa men nu har vi i alla fall provat på en sådan klubb också och kan konstatera att house/trance/whatever that music is called inte är någonting för oss. Bild: På väg ut!

Kommentarer
Postat av: Veronica

Sent på kvällen/natten är det i Kreuzberg det mesta är öppet. Där är typ alla ställen öppna 24/7 (:

2009-09-14 @ 10:47:50
URL: http://grandby.blogg.se/
Postat av: emmelie

coolt! :D att ni var där videon spelades in. grymt!

2009-09-22 @ 16:32:06
URL: http://emmelieholmberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0