Madame Tussauds Berlin

Förra torsdagen besökte jag Madame Tussauds i Berlin. Pratet om att dockorna bara blir sämre och sämre måste jag tyvärr hålla med om men det fanns några som ändå var otroligt bra gjorda. Bill's vaxdocka var tråkigt nog lite av en besvikelse medans bl.a. Nicole Kidman och Samuel L. Jackson såg riktigt verkliga ut. Här nedanför ser ni ett gäng bilder från vårat besök. En del i lite sämre kvalité men jag hoppas att ni har överseende.


John F. Kennedy


Ronald Reagan och "I have no idea". Jag såg oväntat liten ut brevid de flesta.


Obama!


Påven var riktigt creepy..


Beethoven till vänster. Jag och min "brain-twin" till höger. ;)
Synd att den sistnämnda bilden blev "utdragen"..



Marlene Dietrich


Sylvester Stallone


Det var intressant att se delar av hur de gör dockorna.


Michael... ♥  





I avdelningen där de sportrelaterade personligheterna stod möttes man av denna agressiva karl. Även Svennis fanns med på ett hörn!


Haha, jag nådde inte ens upp till armhålan på Dirk Nowitzki


"That was my... Muhammad Aliii swing, baby!"
Hahaha.. Ni som sett bloopers från Rush Hour 3 förstår säkert vad jag menar. Chris Tucker är nog en världens roligaste skådespelare enligt mig. Jag kan inte se en bild på honom utan att skratta.


Visst känner ni TH fans igen den här mannen? Den tyska TV profilen Thomas Gottschalk från Wetten Dass välkomnade mig med öppna armar. Ungefär. Haha



Vad säger ni? Skulle jag inte passa perfekt som gäst i programmet? Någon dag - maybe!


Eller passar vi kanske bättre in hos den alltid lika festliga Stefan Raab?


Beatles alldeles egna Paul McCartney fick jag äran att se i verkligheten under MTV Europe Music Awards i Liverpool förra året, mer än 40 år efter deras storhetstid. Resten av bandkollegorna fick jag dock nöja mig med att se i vaxform. Duger för mig!


MJ


Britney var kort(are än förväntat)!


Beyonce


Bill


Haha, mjaa...


Jag tycker absolut inte att han känns så här lång när man ser honom i verkligheten... men, well, obviously he is.



Vi lirade med Peter Maffay..



Justin Timberlake. Eller.. "Justus Timmerslake" (med svenskt uttal) som jag kallar honom. (Internskämt)


Me & mr Hotness himself


Details. Hans mun och käkparti samt hans "kärlek" är smycken är smådetaljer som gör denna übersexiga man. Hur sexigt är det inte med smycken på killar? Inte "tribal-smycken" och liknande.. men sånt här och lite rockigare varianter...... Oh yeah.


"I'll never let go, Jack...... I'll never let go." (Hahaha. Humor)


Ja, visst blev man lite förvånad när George Clooney friade.... men det fick bli ett Nej från mig. Han kom dock över mig snabbt - Lina fick samma erbjudande bara några sekunder efter. ;)


Jag ångrar faktiskt att jag inte köpte en av dessa låtsas-Oscarsstatyetter. Hade varit kul att ha en hemma i hyllan. Kanske köper jag en nästa gång jag besöker Madame Tussauds. Vaxmuseet i London låter riktigt lockande!


Kommentarer
Postat av: Emma

Jag har varit på vaxmuseet i London, fast det var ett par år sedan. Men det var helt klart värt att åka dit! :)

2009-09-13 @ 12:43:56
URL: http://someee.blogg.se/
Postat av: ellinor

haha, oj vad roligt ni verakr ha haft :D jag har velat åka dit länge. får se vad som händer i framtiden ;)

2009-09-13 @ 14:45:23
URL: http://ellisnoris.blogg.se/
Postat av: veronica

Jag håller med dig om att vissa ser äkta ut, nästan skrämmande ju! Påven tex, scheisse xD Jag var på Madame Tussauds i London, och det var verkligen kul att gå runt där :) Men som du säger, en del av vaxdockorna är en besvikelse :/

2009-09-13 @ 16:20:39
URL: http://outofview.blogg.se/
Postat av: Veronica

Beyonce såg väldigt konstig ut.

2009-09-13 @ 19:06:24
URL: http://grandby.blogg.se/
Postat av: Sarah

Britney var lik sig!

2009-09-13 @ 23:35:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0