Bloggen 1 år!

Vårat lilla "samhälle" är täckt med dimma och jag har noll lust att ens gå utanför dörren idag. Istället ägnar jag mig åt att bl.a. skriva ut massa cv:n tills imorgon. Jag och Lina ska till Västerås och besöka en jobbmässa så till skillnad från förra gången ska jag faktiskt ha med mig en bunt cv:n den här gången. Det brukar vara galet mycket folk och svårt att ta sig fram vid montrarna men jag ska åka dit imorgon i alla fall.... Jag kanske hittar något intressant. Tvekar på det men det är såklart inte omöjligt.

Hur stor är chansen att man får ett jobb när (säkert mer än) 100 pers lämnar in sitt cv till samma ställe? Pytteliten, precis. Det är mycket bättre att själv gå till stället man vill jobba på, presentera och visa upp sig eftersom det visar att man verkligen är intresserad av just det jobbet vilket ger en större chans att få det än om man presenterar sig på ett papper (dvs om man skickar in en ansökan via mail eller som där på jobbmässan - lägger ett cv i en hög bland dussintals andra). Ett tips!

Förresten så slog det mig nyss att bloggen fyllde 1 år den 14:e Oktober. Wohoo! Det ska vi fira med en ny design så småningom. Jag har tröttnat rejält på min header. Det svåra är att välja bilder.. Både till headern och bilden på sidan. Jag tröttnar alltid efter bara några dagar så jag får försöka hitta på en lösning innan jag gör om designen. Kanske kan jag be Sabina ta några fina bilder med hennes systemkamera - hon verkar vara duktig på det! And speaking of Sabina.. Var har din blogg tagit vägen, kvinna?



OLD PICS. Här är några av de första bilderna jag laddade upp i bloggen!

Pic 1: Fotografering i trädgården med sis och älsklingsbebis. Mozart!
Pic 2: På middag med syster.
Pic 3: En dag med sminktema Vinter - innan den isiga sminkningen blev ditmålad. Plojade med hårband; något jag egentligen tycker är otroligt fult att ha ovanpå håret som på bilden här och till mittbena. Det roligaste är att se alla dessa överdrivna modenissar som sätter på sig allt som är inne bara för att det är inne och bär hårbanden med sluskigt, okammat hår och faktiskt tycker att det är snyggt. Alla har rätt att gilla vad de vill.. Jag kan dock inte se det fina med det.
Pic 4: En del av våran "utsikt" när vi köade utanför HMH i Amsterdam för två år sedan. Man kan bl.a. se MediaMarkt där TH nyss hade en 3D-konsert.
Pic 5: Jag och Johanna på flygplatsen i Amsterdam.
Pic 6: Samma dag som bild 1. Lina poserar i höstlöven. Fin bild tycker jag!


Kommentarer
Postat av: Sabina L

Menar du mig Sabina så har jag en "ny" blogg ;)

2009-10-20 @ 18:37:18
URL: http://lundinsabina.blogg.se/
Postat av: Charlie

good luck :D

2009-10-20 @ 22:50:38
URL: http://redandblack.blogg.se/
Postat av: Tillan

"Hur stor är chansen att man får ett jobb när (säkert mer än) 100 pers lämnar in sitt cv till samma ställe? Pytteliten, precis. Det är mycket bättre att själv gå till stället man vill jobba på, presentera och visa upp sig eftersom det visar att man verkligen är intresserad av just det jobbet vilket ger en större chans att få det än om man presenterar sig på ett papper (dvs om man skickar in en ansökan via mail eller som där på jobbmässan - lägger ett cv i en hög bland dussintals andra). Ett tips!"



Använd dig av det tipset själv då, ta din bunt med CVn och gå ut och sök jobb typ 9-15 varje dag till du får ett jobb! Och btw Ida, ändra inställning! Tänk aldrig "Hur stor är chansen att jag får jobb osv." var hela tiden iställd på att du SKA ha ett jobb och ge inte upp förrän du får det! Evelina flyttade upp hit för en månad sen och har redan tre jobb för hon har varit ute och sökt och sökt varje dag! det går om man ger sig fan på det!

2009-10-22 @ 22:18:58
URL: http://tillantillan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0