Är det vad som krävs för att vi ska förstå allvaret?

Filmen "2012" har knappt kommit ut på bio men har redan blivit nästan lika omtalad som Titanic. Jag har inte sett filmen än och vet heller inte om jag vill, ändå har jag inte lyckats undgå att höra allt snack kring filmen och hela grejen med "jordens undergång" så jag tänkte säga min åsikt om det hela.

Nej, jag tror inte att människor kan förutspå vad som kommer att hända så pass extremt/säkert att de kan säga datum för jordens undergång. Däremot så tror jag mycket väl att det skulle kunna bli en del terroristdåd och andra katastrofer orsakade av människor för att skapa något slags "bevis" på att något hemskt fakitskt hände 2012... så att det på så sätt blir ett år som alla kommer att minnas. Ungefär som 11 September... fast värre. Något som bevisar att mayaindianerna hade rätt på ett sätt. (Eftersom många verkar hakat upp sig på att de tydligen haft rätt förut och därför är säkra på att de kommer ha det igen.)

Jag tror också att sättet filmen har "väckt"/skrämt upp en del människor kan vara bra eftersom folk som tidigare inte tänkt mycket på det kanske börjar ta vara på sitt liv mer och speciellt börjar tänka på hur man behandlar planeten. Jag vill själv gärna göra något för att hjälpa till men tycker det är svårt att veta hur jag kan bidra. Det skulle kännas mycket bättre att veta att jag faktiskt hjälper till så ni är mer än välkomna att komma med tips om ni har några.. så att jag och alla andra som läser i kommentarsfältet kan få idéer.

Vi måste fråga oss själva hur vi kan göra för att rädda planeten vi lever på innan det är för sent och sedan faktiskt göra något också - inte bara prata om det.

Att jorden ska gå under... Är det vad som krävs för att vi ska förstå hur vi förstör världen? Bättre är vi väl?....


..Eller?


Kommentarer
Postat av: Emma

Jag har inte heller sett filmen, men kanske borde ta och göra det snart. Har ju hört en hel del om den nu^^



Jag vet inte riktigt något som man kan hjälpa till med, så att det verkligen gör skillnad. Jag hade själv gärna velat göra något. Men jag försöker, tills jag kommer på något, att ha ett öppet och trevligt sätt. Att man sprider glada kommentarer och när man ser någon med ett fint klädesplagg etc verkligen säger det och inte håller tyst. Ett vänligt ord och ett leende kan rädda dagen för många. Så brukar jag tänka i alla fall :)

2009-11-13 @ 19:47:23
URL: http://someee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0