NOSTALGI

Jag tänkte visa några av de låtar jag, Lina & Jeanette fick massa minnen till i lördags när vi var här hos mig. Som jag sa är låtarna antingen från sent 90-tal eller tidigt 2000-tal och let me remind you om att jag var väldigt ung. En del av dem är långt ifrån vad jag lyssnar på idag - en del tycker jag fortfarande är bra. Varje låt har en historia men att berätta om alla skulle ta förevigt so we'll just keep it simple. Enjoy!


Blink 182 - Rockshow                                 Blink 182 - I miss you

 


DJ Sammy - Heaven                       Marilyn Manson - Tainted love

 
           Är det bara jag (& Jeanette) som tycker Tainted Love är sexig?


Pain - Shut your mouth                        P.O.D - Youth of the nation

 


Linkin park - One step closer                          Flipsyde - Someday

 
Inget slår LP's gamla låtar.                                                        


Magnus uggla - Första gången                      Sum 41 - Still waiting

 
Haha, när jag hör "Första gången" tänker jag bara på Jeanette och "Still waiting" får mig alltid att tänka på Sabina.


Cleopatra theme / Addis Black Widow - Goes around comes around

 


Kelly osbourne - Papa don't preach                          Usher - Yeah

 


Scooter - The logical song                         Vengaboys - Kiss, kiss

 


Crazy town - Butterfly                              No doubt - Ex girlfriend

 
Det här var i stort sett min drömkille när jag var 13 år. Haha!            


Barcode Brothers - Sms                             Shebang - Punkrocker

 


Infinite Mass - She's a freak                 N'sync - This i promise you

 


Daddy DJ                                            Feven - Dom 10 budorden

 
Jag & Jeanetten köpte singeln med Feven & rappade ikapp i en lägenhet i Tyresö. Trodde vi var stencoola som kunde texten. Hahaha!


Spooks - Things I've seen                      Boyzone - Picture of you

 


ATC - around the world                                 Jeff - Tänker tillbaks

 


S1 - Anna                                                             S1 - Sommar

 
Att jag lyssnade på svensk musik förut kanske är anledningen till att jag ogillar den så starkt idag. Sommarlov, kärlek och kärlekstrubbel och är vad som ploppar upp när jag tänker på året 2004 och hör "Sommar". Texten må inte vara mycket att hurra för men melodin ger mig fortfarande en härlig känsla.


Papa roach - Getting away with murder / Puddle Of Mudd - She hates me

 
                                          Den här och "Control" var stora favoriter.


CK - På rosa moln                                           Mest - 2000 miles

 


Alice Deejay - Back in my life                    Rollergirl - Dear Jessie

 


Iron Maiden - Brave new world                      Fat Joe - What's luv?

 



Så! Här fick ni en inblick i vad jag lyssnade på medan lunarstorm fortfarande var den populäraste sajten och från tiden då prasselbyxor och batiktoppar fortfarande var den snyggaste kombon. Ganska blandat va? So tell me; Delade vi några favoritlåtar? Var det någon du inte alls kände igen?


Kommentarer
Postat av: jänet

hahah klockrent juu! bara skitbra låtar :) och jaa, tainted love är såå porrporrporrrrr

2009-11-23 @ 16:32:03
URL: http://jeanettebohjort.blogspot.com/
Postat av: Sabina

Haha mig? How come? ;P

2009-11-23 @ 16:36:17
URL: http://lundinsabina.blogg.se/
Postat av: Anonym

metallica brave new world? eh, INTE metallica. iron maiden är det.

2009-11-23 @ 17:17:38
Postat av: gina

Mansons röst i tainted love är ju otrolig!

2009-11-23 @ 18:01:15
Postat av: IDA

Anonym : HAHAHAHAHA! Wow, hur trött kan man vara? Skrev det sent inatt. Självklart är det Iron Maiden. Tack för att du rättade mig!

2009-11-23 @ 18:29:44
URL: http://iiea.blogg.se/
Postat av: Sofia

Haha, det var många gammla "godingar". Jag lyssnade också mycket på Blink 182, Vengaboys och Kelly Osbournes Papa don't preach. Tainted Love med Marilyn Manson är fortfarande en av mina favorit låtar. Inte så oväntat kanske.. ;)

2009-11-24 @ 13:56:58
URL: http://sofiablohm.blogg.se/
Postat av: IDA

gina : Ja, jag gillar den också där! :)

2009-11-24 @ 17:55:32
URL: http://iiea.blogg.se/
Postat av: Nathalie Skbg

guuuud. DJ Sammy - Heaven , den lyssnade ju vi JÄMT på den där sommaren då jag var så mycket hemma vid er. den gick heeela tiden. minns du? :) PUSS!

2009-11-25 @ 11:18:33
Postat av: IDA

Nathalie : Gjorde vi? :D Jag minns inte men det är mycket möjligt, det var tidet det. Hehe ;) Haha, jag tittade förresten på massa bilder från den sommaren nu i helgen. "Tudde & Mudde" - kommer du ihåg?? Hahaha! :D Puss & kram!

2009-11-25 @ 15:04:51
URL: http://iiea.blogg.se/
Postat av: nathalie

hehe ja det var ju det :D nej, bilde rpå mig? ;p dem skulle jag vilja se isf :P hahahha ja tudde & mudde.. haha. hur kan man glömma ;) Pusss!

2009-11-26 @ 19:10:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0