Läs om ditt stjärntecken!

På aha.nu kan du läsa om ditt stjärntecken, bra och dåliga egenskaper och vad som är typiskt för just ditt tecken. Hur pass mycket som stämmer in varierar givetvis från person till person. Jag är själv Tvilling och hittade både många saker som stämde in bra och saker som är väldigt långt bort från hur jag är.
Ta en titt och läs om ditt tecken!



"Du är mycket intelligent, men det visar du inte alltid. Du kan ibland tala om en sak så att man varken vet ut eller in."
Min kommentar: Haha! Det är kul att läsa för jag vet själv att jag ibland låter förvirrande och ofokuserad när jag pratar - även fast jag oftast vet precis vad jag vill få sagt. Därför är det bra att ha Lina som förstår mig även när jag pratar i helt osammanhängande meningar. Ibland läser hon mina tankar.

"Att få jobba med andra människor är ett måste för dig."
Min kommentar: Det är precis det jag alltid säger när jag pratar om jobb. Jag skulle inte må bra av att sitta på t.ex. ett kontor, göra precis samma saker varje dag o.s.v. Jag behöver omväxling, få träffa nya människor och gärna resa i mitt arbete.

"Att läsa och skriva tilltalar dig, och du kan sitta i timmar och skriva brev. Ord fängslar dig.."
Min kommentar: Jag pratade senast för några dagar sedan med Lina om att jag vill måla massa ord och meningar på en av mina väggar. Jag har ett dussin word-dokument med citat och fina ord sparade på datorn och ett tjugotal kollegieblock
fulla med med teckningar av ord och sångtexter. Min första saga/berättelse skrev jag när jag gick i 4:an. Ja, jag är väldigt faschinerad av ord.

"Du är en glad natur, ibland rent av sorglös."
Min kommentar: Att jag ibland är "rent av sorglös" vet jag att många har svårt att förstå. Jag är inte den som blir deprimerad när jag får problem. Jag går inte under när saker inte går som önskat. Där andra ser problem ser jag möjligheter och eftersom jag är så pass trygg i mig själv så vet jag att om något inte går bra så kommer det till slut att lösa sig och bli bra på ett eller annat sätt. Jag blir inte orolig att det inte skulle göra det. Det krävs väldigt mycket för att jag ska få den där känslan om att något är totalt omöjligt. Jag är väldigt optimistisk. Orealistiskt tänkande enligt vissa. Ett bra, postivit tankesätt enligt andra.



"Du är ingenting för att samla på dig en massa onödiga prylar."
Min kommentar: Oh, I am. Jag har bl.a. kvar godispapper från en resa till Spanien när jag var 12 år. Hittar alltid en anledning till att spara onödiga saker.

Att jag skulle vara extremt nyfiken av mig och ibland frågar om "de mest intima detaljer i en människas liv" stämmer inte heller. Är tvärtom väldigt ointresserad av saker som inte angår mig. Det tycker jag är en bra egenskap som jag fått från min mamma. ♥



Kommentarer
Postat av: jänet

alltså, va otäckt iris. jag har setat typ heeela dagen framför just den sidan. älskar aha.nu. allting (nästan) stämmer så bra in. och att du också har setat där just idag är bra jävla otäckt :S :D

2009-11-21 @ 21:04:20
URL: http://jeanettebohjort.blogspot.com/
Postat av: Veronica

Tråkigt nog så är det ganska mycket som inte stämmer in på mig :( Men tex "Du är mest lämpad för något ensamt och kreativt arbete där du inte behöver leda andra." stämmer. Jag gillar inte att "leda andra" och ta största ansvaret :b Jag vill bara go with the flow och göra mitt, haha. Och "..men från den glädjen kan du utan anledning sjunka ner i mörka tankar och grubblerier." Haha, jag är expert på att sitta och grubba på saker ett bra tag xD Och sen stod det att jag var blyg, och det är jag verkligen! Alldeles för blyg xD



(jag är jungfru btw ;b)

2009-11-21 @ 23:59:58
URL: http://outofview.blogg.se/
Postat av: becca

Stjärntecken är grymt, själv är jag våg och det stämmer läskigt bra. Ganska roligt :)

2009-11-22 @ 00:46:15
URL: http://rebeccalundberg.blogg.se/
Postat av: Anonym

är man född tidigt eller sent på månaden där det byter av till ett annat stjärntecken så kan man vara det andra ;)

2009-11-22 @ 11:40:10
Postat av: IDA

Anonym : Ja absolut! Har hört att det kan vara så också. :)

2009-11-22 @ 17:16:43
URL: http://iiea.blogg.se/
Postat av: Veronica

Jag är också tvilling och det som stämde in på dig stämde även in på mig. Men "Du är ingenting för att samla på dig en massa onödiga prylar." stämde även in på mig till en viss del, på senaste tiden har jag börjat tycka det är lättare att kasta bort saker. Men det var mycket på självaste aha.se som inte stämde för fem öre. Som de där med en åsikt, att man tycker "Man kan väl ändra sig", vilket jag inte håller med om. Då blir det ju automatiskt som att man inte står för de man säger.



Sen är det lite irriterande att tvillingarnas favoritfärg är gul. Jag har alltid hållit med i "Gult är fult", haha!



Jag har ju även en tatuering med tvillingarnas stjärntecken på armen ^^

2009-11-23 @ 09:37:16
URL: http://grandby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0