Ser ni sanningen eller köper ni lögnen?



Printade texten från Linas blogg. What is this? Det är ju fantastiskt hur enkla, oskyldiga saker alltid framstår som otroligt elaka efter att media har varit in och vridit på allt.

1. För det första fattar jag inte hur i helvete han förolämpar TH genom att säga att han själv och hans band har dåligt hår. (Men nej, svara inte på det här. Läs vidare..)

2. Placebo var på galan. Placebo gick upp på scenen och tog emot ett pris - inför hela publiken i arenan och miljontals tv-tittare. Placebo satt i paus-snacket med Pete Wentz som sändes över Internet worldwide. DET KÄNNS SOM ATT DE HADE FÖRBERETT SIG PÅ ATT SYNAS. Att de då skulle skämmas för att låta fyra unga grabbar som dessutom gillar deras musik se dem (som förövrigt redan sett dem under galan)........ Hör ni inte själva hur korkat det låter?

3. Hur vore det att istället tänka att Placebo inte dissade just TH utan helt enkelt (kanske åkte iväg och) inte ville träffa någon alls p.g.a. någon anledning? En anledning som faktiskt inte ens behöver vara deras frisyrer. Så då om TH sa att de ville träffa dem så fick de ett nej - inte eftersom det var just dem, utan för att alla fick exakt samma svar. Just det, det låter lite mer realistisk, eller hur?


Anledningen till att jag ens orkar bry mig tillräckligt för att skriva det här är att jag har väldigt, väldigt extremt svårt att tro att Brian är den typen som skulle dissa någon p.g.a. deras frisyr om någon nu trodde han faktiskt syftade på någon av TH-medlemmarna. Han om någon verkar ju vara den mest accepterande typen av människa.

Det hela verkar ju glasklart. Låter som årets största missförstånd enligt mig. Det sorgliga är att alla inte genomskådar sånt här utan faktiskt köper skiten.
Jag blir så trött på idioter.

Kommentarer
Postat av: Lina

Haha, ja, jag fattar inte heller. Stört, ofta Brian skulle bry sig om det liksom :s

2009-11-10 @ 13:56:14
URL: http://thereturnofglamrock.blogg.se/
Postat av: Max

I-lands problem. Det är ju skrivet bra konstigt, det ser ju ut som att sångaren i Placebo menade att THs hår var dåligt. Sen att någon vridigt lite på det så att han säger det om sitt eget band.

2009-11-10 @ 14:39:29
URL: http://maxnorinder.blogg.se/
Postat av: Zizi

Intressant..

Jag hatar medias sätt att förvränga allt.

2009-11-10 @ 17:36:12
URL: http://zizi.blogg.se/
Postat av: Jennie

Haha jah kan absolut hålla med om att media förvrider allt. Men det var lite kul för du verkade ta åt dig väldigt mkt. Det är väl bara låta det vara för man vet hur media gör med allt...

2009-11-11 @ 18:44:51
Postat av: IDA

Jennie: Ja, jo, haha.. jag antar att jag gjorde det. Det var förmodligen för att jag gillar båda banden väldigt mycket.



Det är sant, självklart ska man inte bry sig om vad media skriver men jag kände att jag ville "komma med en alternativ förklaring" för de som faktiskt tror allt de läser. Jag trodde inte de människorna fanns längre men jag blev bevisad motsatsen i samband med det här så jag kände att det var nödvändigt.

2009-11-12 @ 01:26:46
URL: http://iiea.blogg.se/
Postat av: Malin

Jo do...du ska ju på TH i Stockholm. Har ni sittplatser eller stå? Vill ju se dom nu, men det finns ingen i sverige som e sugen på att följa med. Morr! Tänkte kolla om ni hade ståplats, då kanske jag kunde smyga mig in brevid er och skrika mig hes av kärlek

2009-11-17 @ 14:15:45
URL: http://lunsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0