För slö för gym? Then DANCE, like me!

Är du också för slö för att gå till gymmet? Jag har ingen som helst motivation eller lust, så jag tänkte tipsa om en sak till er som känner likadant. Det är något som jag tycker är väldigt mycket roligare än att svettas på gymmet i samma rum som 30 främlingar - och här du behöver du dessutom inte ens lämna huset. Du behöver dock tycka om att dansa mycket. Och du behöver även en helkroppsspegel.

Ladda upp med en playlist fylld med skake:iga låtar (några exempel finner du här nedanför), gör en egen koreografi (hitta bara på vad som helst) eller kom på rörelser vart efter som du dansar. Hur du än gör, se till att du rör mycket på höfterna och använder magmusklerna. Glöm inte heller armarna. Och gör gärna rörelser som innehåller hopp (av något slag) eller liknande så att du inte utesluter fotarbetet (=så att benmusklerna inte blir utan träning).

Jag har stått framför spegeln och dansat lite till och från ända sedan jag vaknade idag. Fan vad slut man blir. Men vad roligt jag har, haha! Så nu ska jag ta en välbehövlig dusch - och det ska ni också behöva göra om ni testar det här. Om inte så fortsätt att skaka kroppen ett tag till!


Om jag skulle tränat dans på riktigt så är det här några (både lite äldre och några lite nyare) låtar som jag gärna skulle ha uppvisning till;
 
J-Status feat. Rihanna, Shontelle - Roll it
 Beenie Man feat. Akon - Girls
 Kat Kat Deluna feat. Elephant Man - Whine up
 Cassie - Long way to go
 Aksent feat Beenie Man - Zingy
 Kevin Rudolf feat. Lil Wayne - Let it rock
 


Och sist men inte minst; den underbara låten I believe från filmen Honey - som förövrigt är en av mina favoritfilmer. Inte så konstigt med tanke på att den innehåller både dans, Jessica Alba, kärlek och drömmar som går i uppfyllelse. Klart jag gillar den! Det här uppträdandet är både duktigt och inspirerande, och jag blir minst sagt sprallig av att titta på det. Take a look!


..och glöm inte att se klippet i HQ!


Kommentarer
Postat av: malin

ha ha! älskar åxå den sista dans scenen där. så jäkla grymt. s¨som han killen gör i blå tröja vid 1,18 har jag kunnnat gjort, gammal gymnast. flashback jag bara hånflinar när jag ser det. Grymt! gummikillarna i orange och lillkillen på rullskorna...så jäkla söt!



försökte leta upp dig på facebook men efter ett tag insåg jag att både Ida och Andersson var ett ganska vanligt namn...så om du vill är min mail: [email protected] och jag heter malin bengtsson. Upp till dig men jag tänkte att dte kunde vara skoj!

2009-05-11 @ 23:58:21
URL: http://lunsan.blogg.se/
Postat av: Linnéa G.K

oho! Jag älskar att dansa så lika bra att börja move it då! ;D haha

2009-05-12 @ 16:29:03
URL: http://lgk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0