Mätt och belåten

Hola! Jag & mamma hjälptes åt med middagen och gjorde stora biffar fyllda med ost och kalkon. Det blev jättegott! Men jag åt nog lite för mycket, känner jag... Känns som magen ska spricka, haha. Men i och för sig så är jag hellre lite för mätt än att gå omkring och vara hungrig!

Jag ringde min underbara bror lite tidigare ikväll. Främst för att tacka nej till ett SJ-jobb i Gävle. Efter att ha fått erbjudandet om att åka dit för en jobbintervju så bestämde jag mig för att ge det en rejäl eftertanke och kom till slut fram till att det inte passar mig och mina planer. Både själva arbetet och den långa tiden ifrån vänner & familj som det hade krävt. För det var ju just det... att det ligger i Gävle. Jag skulle då ha varit borta April-Maj och sedan 8 veckor under sommaren. Och jag har alldeles för mycket saker jag vill göra tillsammans med mina vänner i sommar (såsom de enkla men härliga sakerna som att åka ut och grilla tillsammans på kvällen) för att vara utan dem hela sommaren.

Men jag har faktiskt hittat några andra alternativ som ligger mer nära mig (både geografiskt och "i smaken") så nu ska jag bara skriva ut fritt med CV:n och gå runt och lämna in. Visst finns det en favorit bland ställena jag ska söka till, men eftersom jag lärt mig att ju mer man pratar om saker, ju mer förstörs dem, så väntar jag med det tills jag har ett positivt besked. Om jag får ett. Arbetet är inget speciellt, men ändå min favorit av just de jobben. Håll tummarna för mig?



(Nej, jag använder inte brun utan sol och är inte heller så där brun.
Det är ljuset, eller rättare sagt skuggan, som får det att se ut så här.)

ÅH vad jag började längta till sommaren nu!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Har du haft något jobb sen du tog studenten :S vilka pengar lever du på egentligen?

2009-03-19 @ 21:34:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0