"Ungdomarna sågs senast på bryggan på väg till Dödskalleön"

Igår kväll kom Max, Lina, Jessy, Pade och Johan och hämtade upp mig. Vi tog med oss korv, bröd och dricka och åkte ut med båt till Dödskalleön. Inte varje dag man har både stickad tröja, sjal och jacka på sommaren men man hade inte så mycket till val p.g.a. kylan i båten och mygginvasionen som startat här. Det är galet.

Redan när vi kom till bryggan där båten var så började jag att ångra mig. Lina med. Haha. Det började bli väldigt mörkt och vi skulle åka ut i en liten båt på sjön. Jag & Lina skojade om att det påminde om en skräckfilm. 6 stycken ungdomar åker ut till en mörk liten ö för att grilla och ha kul, misstänker hela kvällen att det står någon i skogen och så poff så kommer något ut ur mörkret och mördar en efter en. Jag satt och föreställde mig värsta scenariot och fick fram hemskaste bilderna och idéerna medans killarna försökte få igång elden igen. Inte undra på att jag är mörkrädd när jag skrämmer upp mig själv så där.

Jag skulle dock kunna tänka mig att åka ut dit igen på dagen med ett gäng vänner om det var fint väder. Grilla och så. Det vore säkert mysigt. Att vara i skogen var bland det roligaste jag visste när jag var liten. Familjens turer ut i skogen för att plocka svamp var höjdpunkterna. Mest gillade jag nog att leka prinsessa i ormbunkarna tillsammans med Lina. Hon kom & räddade mig.. Haha!

Ni vet såna där gröna och röda stolpar som står upp ur vattnet (som visar på vilken sida man ska åka) i sjöar? Medans vi åkte i strömt vatten på väg tillbaka så började jag säga till Max att svänga när vi närmade oss stolpen. Inget hände. De andra sa till... Inget hände. Musiken där bak var på och han varken hörde oss eller såg stolpen. Vi började gapa och till slut kommer den precis framför.... Hahaha... Jag visste inte vad som hände om man körde på den och var därför livrädd för att kanske hamna i vattnet. Som tur var så hände ingenting (förutom ett litet dunk när vi krockade) och vi kom säkert i land.

Åkte sedan hem till Jessy och avslutade kvällen där. Some pics:






Kommentarer
Postat av: Lalla

Var ligger döskalle ön? lät tufft..=)

2009-07-30 @ 13:09:25
Postat av: IDA

Hur ska man förklara... Den ligger vid Ramnäs. En liten ö med vindskydd och grillplats - mest använd av scouter enligt de som visade mig ön. :)

2009-07-30 @ 21:20:24
URL: http://iiea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0