Foundation och puder - Det här använder jag

Jag fick en idé att jag, då och då, kunde lägga upp en fråga jag fått och svara i ett inlägg - speciellt när det handlar om smink - så att flera som kanske undrar samma sak kan få svar. Vad tycker ni om det?

Tänkte börja med Sannas fråga om vad jag använder för foundation och puder. Tack för din kommentar!

Jag använder ett löspuder från Max Factor, Translucent. Dock skulle jag hellre rekommendera Micro Aerated Loose Powder från Lancome. Min lillasyster använder det och jag har lånat det några gånger när jag inte har haft mitt med mig, tycker det är mycket bättre. Det smälter in bättre och ser inte lika sminkat ut.


Löspudret från Lancome ser ut så här och appliceras antingen med en stor, fluffig borste eller applikatorn som medföljer (se bilden) beroende på vilket resultat man är ute efter. Personligen föredrar jag att använda en fluffig borste eftersom det inte ger ett "packat" resultat.

När det gäller foundation så har jag tyvärr inte hittat en som jag är 100% nöjd med än (det är ett jäkla letande det där..), men just nu använder jag Maybelline Affinitone och IsaDora Hydralight. Vilken av de jag använder varierar beroende på tillfälle. Hydralight är vattenbaserad och ser väldigt naturlig ut, perfekt till vardags, medan Affinitone är en mer täckande foundation som jag använder mer till fester.

Ber om ursäkt att det tog tid att svara, hoppas du har överseende. Var inte blyg med att komma med fler frågor om du (eller någon annan) undrar något. =)

Kommentarer
Postat av: sanna

tack för svaret :D

2009-07-07 @ 22:03:43
Postat av: J

En foundation som jag är super nöjd med är Lumenes double stay mineral makeup. Den ligger bra i pris dessutom. Tycker du ska prova den! :)

2009-07-08 @ 20:22:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0