Mitt 2008 (April-Juni)

APRIL

I början av månaden var jag på fanträff vid Hovet i Stockholm och träffade då Paulina för första gången. Det var tack vare hennes fullproppade bilddagbok - samt min nyfikenhet såklart - som jag fick reda på vilka TH var. Träffade även flera av de trevliga tjejerna på bdb.. En del för första gången och en del jag träffat förut. Jag blir lite faschinerad av sånt där... Att man pratar med folk på Internet och sedan träffar man dem i verkligheten och kan prata på som om man känt varandra hur länge som helst. Jag tycker det är jätteroligt! :)



Åkte till Stockholm




En video med olika klipp som jag filmade på fanträffen.
Möjligt att ni TH-fans kan ha sett den på THA, de la upp den där strax efter.


Jag ovanför pilen. (Bild: Aleks)


Klippet där några av oss som var på fanträffen säger "Nimm die Zeit was Sie brauchen" hamnade i en video på youtube som en tjej från Portugal gjort. Jag blir fortfarande tårögd av texten till låten som den unga, (norska,) mörkhåriga tjejen i videon sjunger, den påminner mig om 2007 och allt vi gjorde som hade med TH att göra.
Underbart. Absolut underbart. Och absolut oersättligt.
(Videon kommer upp i ett nytt fönster om du klickar på bilden.)


Jag var även på Adam Tensta's spelning i Västerås denna månad.
Mig ser ni längst fram, precis nedanför Adam, i start/vitt/rosa linne.


Vi fick skapligt bra platser. :)


Sen blev det ju även flera bilder där jag ser halvrädd ut. Haha!
Vimmelbild från Silk på min bodyguard och mig.


En Almighty Lions spelning blev det också!


Låg ute i vårvärmen och njöt


Jag och Lina beslutade oss för att se Tokio Hotel i Nijmegen, beställde biljetter direkt och fick glada reaktioner (som ni ser ett exempel på här ovanför)från vännerna i Holland!



Fler hemmafester blev det. Och kanske lite för mycket Singstar!



Biljetterna kom! Fick en rejäl flashback när jag öppnade kuvertet och såg att biljetterna såg likadana ut som de till konserten i Amsterdam. Skillnaden var att den förra var signerad och ganska så sliten - men ack så värdefull. Haha..


Valborg firade jag i Västerås med härliga vänner, god mat & nya bekantskaper!




MAJ

Firade släktingar som fyllde år, grillade och hade flera roliga kvällar på hemmafester, krogen och även i en replokal. I slutet av månaden så var det dags att säga farväl till tonåringen!


Min tungpiercing fyllde 1 år


Jag & Max satt uppe till 7 på morgonen med varsitt vinglas och körde Sanning & Konsekvens - med bara sanning. Let's put it like this; vi vet nog ganska (för) mycket om varandra nu.


Ser lite besvärad ut.. haha


Satt klistrad framför datorn & kollade på livesändningar från Comet.
Och när "Klemens" (som han inte hette, men som Emelie & jag kallade honom för) sände från efterfesten så kunde jag knappast haft mer ångest för att jag inte åkte dit och gick på den. Men jag är positiv nu! Ser frammåt. Och framtiden ser bra ut. Synd att jag inte printade en bild på "Klemens", han såg bra rolig ut så namnet var ganska passande. Vi skämtade om att vi skulle våldgästa i röda hotpants och serpentiner, det hade varit nåt det! (Lite för mycket internskämt där på slutet kanske.. Haha)


Jag var på Rix FM Festival i Stockholm med Jessy, Lina och Max. (Bild: Aleks)




Vi satt på TGI Friday och diggade till Jason Mraz soundcheck


Kollade på EMD's, Ola's och Amy Diamond's soundcheck (tidigare på dagen) och senare på kvällen var det showtime med bl.a. de tidigare nämna artisterna och såklart Jason Mraz. (Bild: Lina)


Jag köpte ny mobil




Volonterade för ett projektarbete. Bilden ovanför är (beskuren från en större bild och) tagen mellan de filmade.


Åkte tåg hit och dit och fram och tillbaka


Var på Calypso fest



Vi hade mysiga grillkvällar i Camping


Tjejerna överraskade mig med tårta och 13 paket. Så himla söta. ♥


Jag fyllde 20!
Firade tillsammans med vänner, först middag hos mig och sen på BMB.
Olyckligt nog så blev jag (rejält) sjuk den kvällen och blev tvungen att åka hem. Tråkigt, men jag hade inte kunnat stanna kvar utan att svimma. Jag var yr, min hud sved outhärdligt och det kändes som jag skulle falla ihop när som helst. Och nej, jag hade knappt druckit någon alkohol. Efter det så var jag sjuk i flera dagar, men jag hade i alla fall kul de timmar firandet varade. :)





JUNI

Resan till Holland var den här månadens höjdpunkt, men även många andra dagar hade en liten guldstjärna i kanten..


..t.ex. när vi satt ensamma i biosalongen och drack vin till filmen. Haha!


Vi åkte till Ängsö, det läskigaste stället jag känner till. Jag vågade inte (och skulle antagligen fortfarande inte våga) ens gå ut ur bilen. 


Spelade fyllefotboll med Linas klass!


Firade Linas student! =)


..Och blev överlycklig när de spelade Monsoon på krogen där studentfesten var!
Twice! Jag blev lyrisk och tjejerna började sjunga med för fulla muggar.



Efter en natt av festande (efter studenten) så åkte vi till Tyskland


Och sedan vidare till Holland där vi började köa till Tokio Hotel-konserten som var kvällen efter.

Oturligt nog så blev min display på kameran helt svart samma dag som konserten. Jag trodde den var sönder, det visade sig att jag bara hade råkat tryckt av displayen (som man tydligen kunde göra på en knapp, utan att stänga av kameran alltså). Men det fick jag inte reda på förrän jag kommit hem till Sverige igen. Jag kunde alltså inte se var jag tog kort, så att zooma var i stort sett inget alternativ. Men ställde jag in kameran på att filma så såg man klart och tydligt, därför filmade jag mest under konserten. Lina däremot - som kunde sikta in och se hur bra som helst i sin kamera - fick jättefina bilder den dagen och Bill kollade in i kameran flera gånger. Jag önskar att hennes bilder var mina.


Efter att ha genomlidit dagen utan varken mat eller vatten så stod dem äntligen där, alla fyra, framför oss. Denna konsert kändes mer avslappnad än de tidigare, jag kunde koncentrera mig mer på att njuta av musiken än att försöka hålla min plats. Det var även absolut första gången jag hörde Geh live. Ville inte lyssna på den på YouTube (eller liknande) före konserten. Jag måste tillägga att det var bland det finaste jag hört. Geh live. Helt otroligt.


Har bara lagt ut 1 av mina videor än så länge, den kan ni se här!


Spenderade en natt i Eindhoven innan vi åkte tillbaka till Sverige


Två dagar efter att vi kommit hem, var det dags att korsa östersjön


Jag blev förälskad i en jacka från Moschino

 
Vandrade runt i Tallin



Kryssningens roligaste citat:


Hahaha! Alla borde ha en egen Baggoline!


Kryssningens roligaste ögonblick var när jag & Lina - som satt uppe på nattklubben - fick syn på Carro på en tv-skärm på väggen, dansandes ensam bland gamlingar på en helt annan våning. Vi trodde hon var på toa. Ni inser inte hur mycket jag garvade, helt sjukt vad roligt det såg ut när hon svängde omkring där. Haha!


Midsommar firandes hemma i Surahammar och så här såg jag ut den dagen.

Här emellan fick jag tre mycket trevliga samtal från Paris. Det var Tillan som ringde från TH-konserten på Parc des Princes och lät mig höra 3 låtar. Underbart!


Jag åkte till Stockholm och var hos Tillan två dagar. Åt en mysig middag på altanen, pumpade musik, satt ute hela natten och pratade om allt möjligt och gjorde upp planer som iofs bara en av oss fullföljde. Haha.. Men trevligt var det!


Dev blev två kvällar vid öltältet också. Jag ska nog påstå att det är en tradition här där jag bor. Det har blivit i alla fall 6 år i rad för min del... Två kvällar varje sommar är det marknad och öltält i vårat lilla samhälle, så då tar sig folket ut ur husen och festar loss till musik från både coverband och dj's.


Fortsättning följer...

Kommentarer
Postat av: saarahk @ bdb

"Efter en natt av festande (efter studenten) så åkte vi till Tyskland"



Det var väl inte till Tyskland som ni åkte?

Eller har jag missat något? xD

2009-01-04 @ 17:07:22
Postat av: anna

du är så himla FIN! ge mig ditt utseende! perfekt hy, perfekt hår, ja, du är underbart vacker!

2009-01-04 @ 17:07:41
Postat av: Lina

Jo vi åkte till Tyskland sen vidare med buss till Holland -__- Aja. Haha kul att du gör såhär Ida, då påminns jag vad jag har hållt på med under 2008 :'D

2009-01-04 @ 17:55:41
URL: http://myspace.com/linaandersson_
Postat av: Tillan

Shite juste när du kom hem till mig i slutet av juni, precis efter det där med Mogge! HAHA, kmr du ihåg Geh när vi stod och blundade X'D

2009-01-05 @ 00:19:37
URL: http://tillantillan.blogg.se/
Postat av: IDA

Sarah - Jo, vi flög till Tyskland. Åkte sedan vidare till Holland (vilket jag skrev under bilden efter) med buss.



Anna - Men tack så mycket, vad gullig du är!! :*



Lina - Det var faktiskt flera saker som jag själv hade glömt bort, haha! :'D

2009-01-05 @ 05:35:15
URL: http://iiea.blogg.se/
Postat av: Anonym

jättekul att läsa! =) håller med Anna ,hihi.

2009-01-05 @ 11:07:03
Postat av: saarahk @ bdb

Jo jag såg det nu! Läste nog inte riktigt ordentligt förra gången :E

2009-01-05 @ 18:52:49
Postat av: Tillan

"Jag åkte till Stockholm och var hos Tillan två dagar. Åt en mysig middag på altanen, pumpade musik, satt ute hela natten och pratade om allt möjligt och gjorde upp planer som iofs bara en av oss fullföljde. Haha.. Men trevligt var det!

"



No offence Ida, men skaffa ett jobb så du kan fullfölja nån av dina planer nån gång :P hade du haft ett jobb hade du ju åkt med!

2009-01-06 @ 15:00:05
URL: http://tillantillan.blogg.se/
Postat av: emmelie

Wonderful!! Jag och en kompis planerar att dra till Holland om TH kommer dit nästa år :)

2009-01-06 @ 19:38:42
URL: http://emmelieholmberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0