Keep on dreamin'!

Detta är något som jag länge velat få ur mig. Meningen var att publicera det tidigare, men bättre sent än aldrig. Dagens samhälle är inte så uppmuntrande och empatiskt som det borde vara, som människan borde vara. Människor har blivit kalla, elaka och pessimistiska mot varandra... Något som gör mig ledsen och besviken. Det ska inte vara så. Människor behöver inte vara så. När man då hittar någon av de där människorna som är sådär ärligt trevliga, godhjärtade och positiva för andra människors skull, så blir jag verkligen, verkligen glad. Jag har ofta lätt att läsa människor och jag tror mig nu ha hittat ytterligare en sådan person. Men detta inlägg har inte med det att göra, utan om drömmar och en människas rätt att ha dem. Efter att ha läst mycket negativa kommentarer i en av mina vänner bloggar så kände jag mig tvungen att få ur mig följande.
 

Det spelar ingen roll vad man har som dröm - vare sig det är att bli frisör, skådespelerska, snickare, advokat, bartender, fastighetsmäklare, dj, designer, modell, egen företagare, musiker eller porrstjärna. Det är ändå en dröm. Alla människor har rätt att ha drömmar, hur overkliga eller orealistiska de än må vara. Alla har rätt till dem. Och ingen människa ska behöva bli nedtryckt för att de väljer att berätta om dem för andra. Varken av närstående eller främlingar.

Jag har själv drömmar. Flera som känns så långt borta från att bli verklighet att jag knappt tror dem själv, men jag släpper dem ändå inte, eftersom jag vet att dem gör mig glad, positiv och full av hopp. De gör mig gladare och gladare ju närmare målet jag kommer, får mig att kämpa och vilja försöka igen när något inte gått som jag vill. De gör mig optimistik och lycklig. Och jag är knappast ensam. Många människor har drömmar som gör dem lyckliga. Och att då få höra att deras drömmar är korkade och fel, är saker som ingen borde bli "utsatt" för. Man ska inte behöva försvara sina drömmar. Inte behöva förklara varför man har dem. Har du en åsikt om någons dröm, håll den för dig själv - såvida den inte är positiv och uppmuntrande. Stäng ute vad andra säger om dina "ouppnåeliga drömmar"... för saker som vissa säger är omöjliga, gör andra till verklighet. Så fortsätt drömma och ge inte upp dem för någon. 


Gläd dig med andra, det kommer du att må bättre av själv.

And live your dreams.

Kommentarer
Postat av: Sarah

Helt rätt!

Folk är bra på olika saker och tänker olika.

Hur skulle världen se ut om inte en enda människa skulle se framåt och tänka på sin egen framtid?

Om man inte ville drömma. Jag kan inte ens föreställa mig hur världen skulle se ut!

DRÖMMAR ÄR EN DEL AV LIVET! - Det är alltid människornas framtid =)

2009-02-13 @ 19:40:33
Postat av: Malin



...............



Gud va glad när jag läste din kommentar. Hade precis gått upp ocg var lite halvseg. Sen satt jag där med datorn i knäet och bara gapade. Fick läsa det om och om igen och varje gång hoppade hjärtat ett extra slag. Fick lov att väcka Jimmy så han åxå fick läsa. TACK! Du gjorde verkligen min dag!



Det betyder verkligen så mycket när du säger så, särskillt som vi inte känner varandra utanför bloggen. Jag försöker vara positiv hela tiden. Händer nåt tråkigt e det klart man blir sur men det hjälper inte mig. Bättre att gå vidare och försöka lösa det istället!



Å drömmar ska man alltid ha. Utan drömmar skulle jag gå under. Det är tack vare alla mina ouppnåliga drömmar som jag kan lägga mig med ett leende och vakna med en strävan att göra något. De inspirerar till så mycket annat me...



Gillar dig tjejen...

2009-02-13 @ 22:34:21
URL: http://lunsan.blogg.se/
Postat av: Emma (Rosagardin på bdb)

Vad kan jag säg mer än att jag håller med till 100% !

Något som jag också tycker att människor är dåliga på idag är att ge komplimanger (om de te x tycker någon har fina kläder på sig osv). Många håller tyst istället för att säga vad de tycker och det är så synd för en fin komplimang kan verkligen rädda dagen ibland.



Så fortsätt drömma och sprida komplimanger!:)

2009-02-14 @ 11:44:10
Postat av: Hej

Jag håller SÅ mycket med dig! Verkligen! Tycker det är jättebra att du skriver om detta ämnet, för ingen människa ska behöva stå till svars för sina drömmar :)

Och ingen dröm är faktiskt omöjlig ;D

2009-02-16 @ 20:13:02
URL: http://gnkt.blogg.se/
Postat av: IDA

Emma - Ja, eller hur. Alla inser inte hur mycket en komplimang gör och personligen så älskar jag att se reaktionen i folks ansikten när man kommenterar något de har på sig, något i deras utseende eller något i deras personlighet. Jag går ofta fram till folk (på stan eller var jag än befinner mig) och kommenterar dem. Om det är något positivt alltså. En del ler lite och ser förvirrade ut medans andra skiner upp som solen själv, haha, det är verkligen underbart att se var man kan göra för en människa man inte känner!

2009-02-18 @ 13:28:14
URL: http://iiea.blogg.se/
Postat av: IDA

Sarah - Verkligen!

"The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams."

- Eleanor Roosevelt.

2009-02-18 @ 13:46:57
URL: http://iiea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0